• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012010247
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین:

سن غلات یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده است

سن غلات یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: سن غلات به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده است که باید به موقع با آن مبارزه شود.

قاسمعلی نیک پسند در حاشیه مانور خودرویی مبارزه با سن غلات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مانور خودرویی سن غلات به منظور اعلام و هشدار مبارزه عمومی علیه آفت سن غلات در شهرستان جوین برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مانور خودرویی با هماهنگی و حضور خودروهای دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، دامپزشکی، فرمانداری و سایر دستگاه‌های بخش خصوصی با هدف مبارزه با این آفت مخرب برگزار شد و با توجه به این اطلاع‌رسانی گسترده کشاورزان و گندم کاران متوجه زمان سم‌پاشی مزارع خود شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین افزود: با توجه به اهمیت گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شهرستان و طبق مصوبه کمیته فنی تولیدات گیاهی در شهرستان نیز این مانور خودرویی در شهرستان برگزار شد.

 نیک پسند با اشاره به حضور دستگاه‌های ذیربط همچون دامپزشکی، منابع طبیعی و مراکز خدمات غیردولتی و ... در این کارناوال خودرویی افزود: این مانور در تمام مسیر اصلی طول شهرستان از حکم‌آباد تا انداده انجام شد و هشدارهای مربوطه توسط خودروی مجهز به بلندگو در تمام روستاهای شهرستان تا پایان مبارزه در شهرستان انجام خواهد گرفت.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته است که سن گندم یا سن غلات به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین تأکید کرد: اگر به موقع با این آفت مبارزه نشود خسارات جبران ناپذیری در مزارع خواهد داشت. مبارزه با آفت غلات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و این آفت در صورت سهل انگاری و کوتاهی در مقابله با آن می‌تواند بخش زیادی از محصولات گندم و جو زیرکشت را از بین ببرد.

 وی اذعان کرد: مبارزه با آفت سن غلات یکی از مهمترین مبارزات حوزه حفظ نباتات در هر دوره از کشت است که نقش مهمی در حفظ غلات از گزند آفات بوده و تاثیر زیادی در حفظ و تامین امنیت غذایی جامعه به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha