• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403012010319
  • خبرنگار : 50649

شهردار شیراز:

وضعیت حاشیه‌نشینی در شیراز نسبت به سایر کلان‌شهرها بهتر است

وضعیت حاشیه‌نشینی در شیراز نسبت به سایر کلان‌شهرها بهتر است

ایسنا/فارس شهردار شیراز وضعیت حاشیه‌نشینی در این کلان‌شهر را دارای وضعیت بهتری نسبت به سایر کلان‌شهرها دانست.

محمدحسن اسدی امروز، ۲۰ فروردین در جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و معاونین و مدیران شهرداری با معاون استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار، شورای قضایی، قضات و نمایندگان وزارت کشور عضو در کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری با اشاره به اهمیت اداره شهر بزرگ با ضوابط، به بررسی موضوع حاشیه‌نشینی به دلایل متعدد مهاجرت از سر ناچاری پرداخت و اظهار کرد: ضوابط کلان‌شهرها به خاطر اتفاقات و دگرگونی‌هایی همچون مهاجرپذیری، دستخوش تغییراتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز حاشیه‌نشینی موضوع بسیار مهمی است، گفت: وضعیت حاشیه‌نشینی در این کلان‌شهر وضعیت بهتری نسبت به کلانشهرهای دیگر دارد.

اسدی افزود: رفتارها نسبت به ساخت‌وساز هم توسط قضات، نمایندگان وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و شهرداری بسیار سخت‌گیرانه است و امروز از نظر ضوابط شهرسازی بازهم شهر شیراز نسبت به شهرهای بزرگ و کلانشهرهای دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه هدف از کمیسیون ماده ۱۰۰، پیشگیری است، اظهار کرد: متأسفانه همه در یک عمل انجام‌شده قرار داریم که باید رأی، جریمه و ... به‌ندرت به برائت صادر شود.

وی با تصریح اینکه شورای اسلامی شهر از دو سال گذشته به ممیزی شهر ورود کرده است، گفت: ما تا آخر امسال وقت داریم که کل شهر را ممیزی کنیم و امروز در بخش‌هایی از ممیزی پیشرفت کار به بیش از ۹۰ درصد رسید که از مرحله شناسایی تا مرحله‌ای که ما وارد پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شویم، فرآیندی دارد و خود قضات در جریان هستند که از نمایندگان وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی و شورای اسلامی شهر می‌خواهم تا مثل همیشه همکاری لازم را داشته باشند.

اسدی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون ویژه حریم را تصویب کرد و قرار است پرونده‌های موجود در شورای اسلامی شهر در کمیسیون ویژه حریم رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۱۸

سلام علیکم. آقایان مسئولین شهرشیراز و حومه، روستاهایی که در حریم شهر شیراز قرار دارند حتی یک جاده مناسب ندارند. شما سری به روستای کیان آباد بزنید ، جاده خراب و محیط زباله دانی است.