• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403012010320
  • خبرنگار : 50130

بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام در کردستان آغاز شد

بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام در کردستان آغاز شد

ایسنا/کردستان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام با یاد مظلومیت کودکان غزه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان آغاز شد.

مهدی انور، امروز دوشنبه (۲۰ فروردین ماه) در بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام با یاد مظلومیت کودکان غزه که به صورت همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع سنندج آغاز شد، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزی به‌صورت همزمان در تمام مدارس استان آغاز شده است، اظهار کرد: این محافل در بیش از دو هزار مدرسه سطح استان کردستان و به یاد دانش‌آموزان مظلوم غزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم نمادین استانی محفل انس با قرآن با حضور جمعی از مسئولان در صحن جدید مسجد جامع سنندج افزود: این محفل قرآنی به‌صورت مستقیم در شبکه‌های استانی و قرآن نیز پخش می‌شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده، ثواب این تلاوت‌ها را به دانش‌آموزان شهید غزه هدیه می‌کنند، بیان کرد: قاریان و حافظان این محفل، دانش‌آموزانی هستند که دارای رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات مختلف قرآن هستند.

انور گفت: در پایان این محفل بزرگ قرآنی از تعدادی از دانش‌آموزان برگزیده قرآنی در مسابقات قرآن، عترت و اذان و حفظ قرآن تجلیل خواهد شد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان در ادامه این مراسم حضور در محضر قرآن را یک فرصت برای ارتقای معنویت درونی در دانش‌آموزان دانست و گفت: امیدواریم دانش‌آموزان بتوانند از طراوت آن محفل قرآنی نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به مشارکت فعال دانش‌آموزان در طرح‌های قرآنی افزود: دانش‌آموزان قرآنی کردستانی در این ماه مبارک حضور پرشور و پررنگی را در مراسم و محافل قرآنی داشته‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان به حضور گسترده دانش‌آموزان کردستانی در پویش آیه‌های زندگی اشاره کرد و یادآور شد: امروز نیز در «قرآنی دانش‌آموزی جهان اسلام» همگام با دانش‌آموزان سراسر کشور جوانان کردستانی حضوری پرشور و مؤثری در این مراسم داشته‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha