• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403012010330
  • خبرنگار : 71610

همزمان با تجمع حامیان فلسطین در برابر دیوان

نیکاراگوئه، آلمان را در دادگاه بین‌المللی به حمایت از نسل کشی در غزه متهم کرد

نیکاراگوئه، آلمان را در دادگاه بین‌المللی به حمایت از نسل کشی در غزه متهم کرد

منابع رسانه‌ای از برگزاری جلسه نخست دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در کشتار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، دیوان بین‌المللی دادگستری اولین جلسه دادرسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را به اتهام تسهیل نسل کشی در غزه برگزار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، تیم حقوقی نیکاراگوئه در این جلسه تاکید کرد: از دادگاه می‌خواهیم به آلمان دستور دهد که از کمک به اسرائیل در تخریب فلسطین و کشتار فلسطینی‌ها دست بردارد.

تیم حقوقی نیکاراگوئه همچنین گفت: آلمان مسؤول مشارکت در نسل‌کشی فلسطینی‌ها و نقض کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل کشی است.

وکیل نیکاراگوئه افزود: از روز نخست عملیات نظامی اسرائیل در غزه نقض فاحش قوانین بین‌المللی صورت گرفته است. آلمان علی‌رغم آگاهی از احتمال ارتکاب نسل کشی در غزه به حمایت تسلیحاتی از اسرائیل ادامه داد.

وی همچنین تاکید کرد: ملت فلسطین حق تعیین سرنوشت و دفاع از خود در برابر اشغالگری را دارند و بر اساس بیانیه قبلی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد در خلأ و بدون دلیل نبود.

تیم حقوقی نیکاراگوئه ادامه داد: هیچ‌گونه حمایتی از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و وضعیت در مناطق دیگر اراضی اشغالی فلسطین در حال بدتر شدن است.

تیم حقوقی نیکاراگوئه همچنین گفت: فروش سلاح‌های آلمان به اسرائیل در طول جنگ به جای توقف افزایش یافت. آلمان به جای افزایش کمک‌های بشردوستانه در غزه، تخلفات اسرائیل را تسهیل می‌کند. برلین همچنین در تلاش است تا ما را متقاعد کند که از سلاح‌های آن در نسل‌کشی غزه استفاده نمی‌شود.

این تیم در دادگاه لاهه تاکید کرد: علی‌رغم صدور حکم درباره نسل‌کشی در ۲۶ ژانویه، اما وضعیت غزه بدتر شده است. تصمیم دادگاه در تاریخ ۲۶ ژانویه نشان می‌دهد که تبانی در ارتکاب نسل‌کشی یک جرم است.

نیکاراگوئه، دولت آلمان را که از حامیان مهم رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، به دادگاه لاهه کشانده و از برلین به‌خاطر حمایت‌های سیاسی و نظامی از این رژیم و تسهیل ارتکاب نسل‌کشی شکایت کرده است.

نیکاراگوئه در شکایت خود از آلمان نزد دیوان بین‌المللی دادگستری تقاضا کرده قضات دادگاه با وضع تدابیری اضطراری عرضه کمک تسلیحاتی و کمک‌های دیگر از سوی برلین به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

نیکاراگوئه امروز (دوشنبه) پرونده خود را به دادگاه لاهه ارائه کرده و آلمان یک روز بعد پاسخ خود را مطرح می‌کند.

این در حالی است که وزارت خارجه آلمان اتهامات وارده از سوی نیکاراگوئه مبنی بر نقض کنوانسیون نسل کشی و قوانین بین‌المللی بشردوستانه از طریق ارسال سلاح به اسرائیل در جریان جنگ با نوار غزه را رد کرد.

در عین حال گروهی از حامیان فلسطین در حاشیه اولین جلسه دادرسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان در خصوص «تسهیل نسل کشی» در نوار غزه، تظاهراتی را برابر مقر دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند ترتیب دادند.

نیکاراگوئه، آلمان را در دادگاه بین‌المللی به حمایت از نسل کشی در غزه متهم کرد

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و نیکاراگوئه و بنرهایی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود: «اسرائیل، ما می‌دانیم که تو در غزه چه می‌کنی»، «آنها هرگز همه ما را نمی‌کشند» و «عدالت برای فلسطینی‌ها».

نیکاراگوئه، آلمان را در دادگاه بین‌المللی به حمایت از نسل کشی در غزه متهم کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha