• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403012010337
  • خبرنگار : 50444

استقرار ۵۹ تیم پلیسی در نقاط پرحادثه خراسان شمالی در تعطیلات عید فطر

استقرار ۵۹ تیم پلیسی در نقاط پرحادثه خراسان شمالی در تعطیلات عید فطر

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از استقرار ۵۹ تیم و گشت پلیسی در نقاط و محورهای پرحادثه استان در تعطیلات عید فطر خبر داد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این هفته با موجی دیگر از مسافرت‌ها روبه‌رو خواهیم بود، پیروی هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است پلیس راه و اداره کل راهداری، گشت‌ها و تیم‌هایی را در نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان مستقر کنند.

وی ادامه داد: ۱۲۳ نقطه حادثه‌خیز در کل ۵۸۸۱ کیلومتر راه خراسان شمالی وجود دارد که بخشی از این نقاط حادثه‌خیز در راه‌های روستایی و بخشی نیز در راه‌های اصلی واقع شده است.

وی گفت: در خراسان شمالی ۲۱۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۸۶ کیلومتر راه اصلی، ۶۲۴ کیلومتر راه فرعی و ۴۶۵۲ کیلومتر راه روستایی شامل ۲۱۲۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۲۵۲۹ کیلومتر راه روستایی شوسه وجود دارد.

اسپیدکار با بیان اینکه خراسان شمالی سهم ۲.۵ درصدی از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در طرح و تعطیلات نوروزی امسال ۱۵ نفر براثر تصادف‌های جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند. بیشترین دلیل بروز تصادف‌ها بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی تاکید کرد: از همه رانندگان و مسافران درخواست می‌کنیم حتماً پس از هر دو ساعت رانندگی دست کم ۱۵ دقیقه توقف کنند و با آب سر و صورت خود را بشویند و هوایی بخورند تا دچار خستگی نشوند. در صورتی که احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند نیز بدون هیچ شک و تردیدی خودرو را در مکانی مناسب متوقف و استراحت کنند.

وی با اشاره به آخرین آمار ارائه‌شده در کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در سال ۱۴۰۳ و با تاکید بر لزوم مدیریت ترافیک برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای در این روزها، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار وسیله نقلیه، تردد بین استانی در محورهای استانی در طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در این بازه زمانی، تردد بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید. ۴۰ درصد کل وسایل نقلیه‌ای که در خراسان شمالی تردد کرده‌اند غیربومی بوده‌اند که افزایش پنج درصدی نسبت به سال قبل دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha