• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403012010474
  • خبرنگار : 71234

موسوی: انتشار لیست امنا تا اواسط اردیبهشت‌/ مذاکره‌ای برای ائتلاف با صبح ایران نشده است

موسوی: انتشار لیست امنا تا اواسط اردیبهشت‌/ مذاکره‌ای برای ائتلاف با صبح ایران نشده است

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) با بیان این‌که تاکنون مذاکره‌ای با جبهه صبح ایران برای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات نداشته‌ایم گفت: تلاش ما این است که قبل از شروع تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست قطعی امنا منتشر شود لذا احتمالا این لیست تا اواسط اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

سید نظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های ائتلاف امنا در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) توانست موفقیت خوبی در مرحله اول انتخابات در تهران داشته باشد به طوری که ۷ نفر از کاندیداهای لیست امنا در همان مرحله اول پیروز انتخابات شده و توانستند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم در تهران رقابت بین ۳۲ کاندیدا برای کسب ۱۶ کرسی مجلس شورای اسلامی است پس حداکثر تعداد نفر در لیست ۱۶ نفر خواهد بود؛ ۱۵ کاندیدای امنا که در لیست مرحله اول بودند توانستند وارد رقابت انتخابات در مرحله دوم شوند. تلاش ما این است که از این ۱۵ نفر حمایت کنیم مگر آنکه به جمع‌بندی جدیدی برسیم. البته اگر تغییراتی هم باشد بسیار محدود و اندک خواهد بود.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) توضیح داد: به احتمال زیاد همان ۱۵ کاندیدای لیست امنا در مرحله اول، در مرحله دوم نیز در لیست خواهند بود. درباره این‌که آیا یک نفر به لیست اضافه می‌شود تا لیست ۱۶ نفره‌ای داشته باشیم، هنوز جمع‌بندی نکردیم.

وی ادامه داد: اگر قرار به تغییر در لیست ۱۵ نفره هم باشد این تغییر اندک است ولی مجددا می‌گویم که به احتمال زیاد همان ۱۵ نفر لیست اولی امنا که به مرحله دوم راه پیدا کردند، در این مرحله هم در لیست خواهند بود و تنها ممکن است یک نفر اضافه شود که آن هم منوط به جمع‌بندی است.

موسوی با بیان این‌که ما کارهای مقدماتی مرحله دوم را انجام می‌دهیم اضافه کرد: جلسات شورای مرکزی ائتلاف برگزار شده و بعد از عید فطر هم جلسه خواهیم داشت و جمع‌بندی می‌کنیم. تلاش بر این است که لیست قطعی امنا در اسرع وقت و قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی منتشر شود لذا حداکثر تا اواسط اردیبهشت‌ماه لیست قطعی امنا در تهران برای مرحله دوم انتخابات اعلام خواهد شد.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف امنا درباره‌ این‌که چقدر احتمال ائتلاف با لیست‌های دیگر وجود دارد، بیان کرد: کاندیداهای راه یافته در تهران در مرحله دوم متشکل از سه لیست شانا، امنا و صبح ایران هستند. ۱۳ نفر از شانا و ۱۵ نفر از امنا به مرحله دوم راه پیدا کردند؛ بعید است این سه لیست به ائتلاف برسند.

وی توضیح داد: بین لیست امنا و صبح ایران ۱۱ کاندیدای مشترک وجود دارد و هر کدام هم ۴ کاندیدای اختصاصی داشته که به مرحله دوم راه پیدا کردند.

موسوی درباره احتمال ائتلاف صبح ایران گفت: ما با  صبح ایران ۱۱ کاندیدای مشترک داریم اما این‌که برای چهار کاندیدای غیرمشترک ائتلاف کرده و به اشتراک برسیم، تاکنون مذاکره‌ای صورت نگرفته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha