• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403012010556
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری سارقان و مالخران تا شناسایی عاملان تیراندازی

 از دستگیری سارقان و مالخران تا شناسایی عاملان تیراندازی

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است،  اخباری نظیر دستگیری سارقین و مالخر در مرودشت، دستگیری عاملان تیراندازی در کوار و دستگیری سارقان بوانات آمده است.

فرمانده انتظامی مرودشت امروز، ۲۰ فروردین از دستگیری سارقین و یک نفر مالخر و کشف۱۲ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی در شهرستان مرودشت، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرشید زینلی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ بعثت با اقدامات فنی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای با خودرو پراید پلاک مخدوش و یک نفر مالخر شدند و در ۲ عملیات آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقین پس از روبه رو شدن با مستندات پلیس، به ۱۲ فقره سرقت درون خودرو، اماکن خصوصی و انبار و فروش آنها به مالخر دستگیر شده اعتراف کردند.

زینلی با اشاره به اینکه مالخر پس از خرید اموال از سارقین، آنها را اوراق می‌کرد، گفت: در بازرسی از محل مقداری اموال مسروقه کشف و گاراژ ضایعاتی نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان درخواست کرد نکات ایمنی پیشگیری از سرقت را رعایت کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عاملان تیراندازی در کوار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری عاملان تیراندازی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری مسلحانه و مجروح شدن ۲ نفر در یکی از  روستاهای شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سیدرحمان هاشمی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی ۳ نفر از عاملان  تیراندازی شدند و در عملیاتی غافلگیر کننده آنان را دستگیر و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات ملکی عنوان کردند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در محلات از جمله مسکن مهر شهرستان بوانات، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

ابوالحسن مزارعی افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‎ای را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی بوانات تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و در عملیاتی منسجم وی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

مزارعی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال سرقتی از قبیل آچار آلات، پیک‌نیک، کپسول، شیرآلات و ... کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: اعضای شورای تامین شهرستان در پلیس آگاهی حاضر و ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد به موقع  پلیس جهت دستگیری سارق، از اموال مسروقه نیز بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha