• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403012010612
  • خبرنگار : 50659

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی اندیشکده تمدنی هنرهای شیعی در اردبیل

راه‌اندازی اندیشکده تمدنی هنرهای شیعی در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: به زودی اندیشکده تمدنی هنرهای شیعی با هدف افزودن داشته‌های فرهنگی و تاریخی بر محور داستان، فیلمنامه و تولیدات هنری در اردبیل ایجاد می‌شود.

مهیار سپهری، ۲۰ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری که از اساس تاسیس بازوی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی بوده است بر ۲ محور تعلیم و تربیت و تولیدات آثار فرهنگی و هنری اهتمام داشته و نقش آفرینی کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه تولیدات مکتوب در قالب ۱۲ جلد کتاب با موضوعات پیشرفت، پایداری و بیداری تولید شد که اکنون در مرحله چاپ قرار دارد.

سپهری افزود: همچنین در سال گذشته ۳ انیمیشن در حوزه هنری استان اردبیل تولید شد که یکی از این تولیدات با عنوان «کاسه برنجی» موفق شد سه جایزه ملی بگیرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه ذات هنر می‌طلبد تا هنرمندان پاتوق داشته باشند، تصریح کرد: در راستای رفت و آمد هنرمندان، دیدارها و برقرای جمع‌های هنری تلاش می‌شود خانه‌ها، کارگاه‌ها، انجمن‌ها و باشگاه‌های مطلوبی برای هنرمندان ایجاد شود.

سپهری با اشاره به بهبود و توسعه زیرساخت‌های هنری در استان اردبیل افزود: مرکز رشد هنری در خانه مناف‌زاده با استقرار ۷ گروه هنری با ظرفیت ۶۰ نفر ایجاد می‌شود که در حوزه‌های مختلف اجتماعی و هنری پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم یک کارستان هنری در اردبیل ایجاد کنیم که این مرکز محل اجرا و عملیاتی شدن ایده‌های نوین و بکر هنری باشد و در این محل اساتید حوزه هنری تجمع خواهند کرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در خصوص توسعه عملکردی این حوزه در بخش کودک و نوجوان، تاکید کرد: سهم ویژه‌ای در سال جاری برای کودکان و نوجوانان در حوزه هنری تدارک دیده شده است و در همین راستا به شکل حداکثری از ظرفیت این قشر آینده ساز استفاده خواهد شد.

سپهری اعلام کرد: به زودی اندیشکده تمدنی هنرهای شیعی با هدف افزودن داشته‌های فرهنگی و تاریخی بر محور داستان، فیلمنامه و تولیدات هنری در اردبیل ایجاد می‌شود.

وی افزود: در بخش تولیدات هنری ۳ برنامه شاخص تدارک دیده شده است که شامل برگزاری جشنواره مِنّا، سمفونی حضرت ابولفضل(ع) در سطح ملی و ایجاد اطلس نهضت اردبیل با محوریت تاریخ اردبیل ( جنگ چالدران، جنگ جهانی دوم، شهید صدآفرین و ۸ سال دفاع مقدس) است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: همچنین تلاش می‌شود مجموعه مناسبات‌ و رویدادهای استان اردبیل در قالب یک تقویم تهیه و در اختیار هموطنان و هم استانی‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha