• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012110778
  • خبرنگار : 30147

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان عنوان کرد

شناسایی و انصراف از سقط عمدی ۱۸ مادر باردار در شهرستان زبرخان طی سال ۱۴۰۲

شناسایی و انصراف از سقط عمدی ۱۸ مادر باردار در شهرستان زبرخان طی سال ۱۴۰۲
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان از شناسایی و انصراف از سقط عمدی ۱۸ مادر باردار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده، از ۱۸ مورد سقط عمدی در شهرستان زبرخان جلوگیری به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مادر باردار که قصد سقط‌جنین داشتند شناسایی شده و مورد مشاوره و ارجاع به مرکز مردمی نفس قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان بیان کرد: این مادران باردار با زحمات همکاران مامای شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان و مرکز مردمی نفس و حمایت‌ها و مشاوره‌های لازم، از تصمیم خود منصرف شدند که ماحصل آن، تولد ۸ نوزاد زنده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی افزود: ۱۰ مادر دیگر که انصراف از سقط عمدی داده شده بودند نیز در حال حاضر هنوز باردار هستند و شاهد تولد فرزندان آن‌ها در سال ۱۴۰۳ خواهیم بود.

سلیمانی در ادامه با تأکید بر موضوع آموزش و آگاهی بخشی به گروه‌های هدف و مخاطبین در خصوص سقط‌جنین و عوارض آن و اهمیت حفظ بارداری و بحران جمعیت کشور، افزود: امسال در راستای اجرایی کردن قوانین جوانی جمعیت و صیانت از خانواده و برنامه سقط، اقدامات مشترک کارشناس واحد مادران و کارشناس جوانی جمعیت شبکه، برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

کشف و معدوم‌سازی دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زبرخان

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان در ادامه به عملکرد بخش بهداشت و محیط شهرستان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طی این مدت دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این شهرستان کشف و معدوم‌سازی شد.

وی اظهار کرد: تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی جهت تأمین و حفظ سلامت مسافرین نوروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط در طرح مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان اذعان کرد: در همین راستا با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و پرتردد از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین‌ماه امسال، مقدار بیش از ۲.۵ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد توسط کارشناسان بهداشت محیط شناسایی و معدوم شد.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تا ۲۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در این طرح مهندسین بهداشت محیط شهرستان در دو تیم صبح و بعد از ظهر در روزهای تعطیل و غیر تعطیل نسبت به تشدید نظارت‌های بهداشتی اقدام می‌نمایند.

سلیمانی در ادامه اعلام کرد: سلامت مردم خط قرمز کارشناسان و بازرسان بهداشتی است و این اجازه را به متخلفان داده نخواهد شد تا با فروش مواد غذایی فاسد بخواهند سلامت مردم را به بازی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha