• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403012110781
  • خبرنگار : 71974

دبیر تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس در گفت‌وگو با ایسنا:

عدالت‌خواهی همواره از مطالبات رهبری بوده است

عدالت‌خواهی همواره از مطالبات رهبری بوده است

دبیر تشکل جنبش عدالتخواه دانشگاه آزاد شهر قدس گفت: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان عدالت‌خواهی را به‌ عنوان مطالبه اصلی خود عنوان کرد و دلیل آن را این‌گونه فرمودند ما در قضیه عدالت نسبت به سایر بخش‌های دیگر پیشرفت‌های مناسبی را نداشتیم و باید در این مسیر اهتمام بیشتری داشته باشیم.

علی چراغعلیئی، دبیر تشکل جنبش عدالتخواه دانشگاه آزاد شهر قدس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان هرساله باهدف بازتولید افکار انقلاب اسلامی و دریافت رهنمودهای رهبری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این تعیین خط‌مشی باعث حرکت تشکل‌های دانشجویی با در مسیر انقلاب است، مقام معظم رهبری نیز با اشراف به ظرفیت‌های تشکل‌های دانشجویی رهنمودهای کارگشا و مأموریت‌های تعیین‌کننده‌ای را برای دانشجویان تبیین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دیدارهای سالانه مقام معظم رهبری با دانشجویان نشان از اهمیت والای جایگاه تشکل‌های دانشجویی برای مقام معظم رهبری دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود از مسئولان خواستند که در خصوص تشکل‌های دانشجویی سخت‌گیری نداشته باشند، دیدار رهبری با دانشجویان باعث افزایش روحیه آنها و انتقال حس ارزشمندبودن و تأثیرگذار بودن به دانشجویان خواهد کرد.

به گفته وی؛ مسیر انقلاب با رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشجویان در دانشگاه‌ها امتداد خواهد یافت، بنده به‌عنوان فردی که در این دیدار حضور داشتم باید عنوان کنم که اثرات مثبت این دیدار را در روحیه دانشجویان دیدم و بسیاری از آنها با هم‌فکری به دنبال اجرای فرامین رهبری بودند.

چراغعلیئی با اشاره به انتقاد رهبری در خصوص اثرگذاری تشکل‌های دانشجویی در سطح دانشگاه و جامعه بیان کرد: دلیل کاهش اثرگذاری تشکل‌های دانشجویی به دلیل عدم رغبت دانشجویان برای مشارکت در فعالیت‌های دانشجویی است، البته این آفت تنها مربوط به دانشگاه نیست؛ بلکه امروز شاهد سکوت خواص هستیم، اگر دستورات رهبری دراین‌خصوص اجرا می‌شد شاهد افزایش اثرگذاری در خواص و تشکل‌های دانشجویی بودیم.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی باید با استفاده از رهنمود رهبر انقلاب مبنی بر اولویت‌دهی به تحصیل و کسب علم نسبت به فعالیت‌های تشکل دانشجویی اقدام کنند، این فعالیت توأمان باعث افزایش اثرگذاری بر جامعه خواهد شد.

دبیر تشکل جنبش عدالتخواه دانشگاه آزاد شهر قدس بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان عدالت‌خواهی را به‌عنوان مطالبه اصلی خود عنوان کرد و دلیل آن را این‌گونه فرمودند ما در قضیه عدالت نسبت به سایر بخش‌های دیگر پیشرفت‌های مناسبی را نداشتیم و باید در این مسیر اهتمام بیشتری را داشته باشیم.

چراغعلیئی افزود: تشکل‌های دانشجویی وظیفه دارند گام‌های مناسبی را در این بخش بردارند، البته اجرای این عدالت نیازمند رعایت پیش‌فرض‌هایی است که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند که در مطالبه‌گری‌های باید حقوق دیگران را حفظ کرد. به طور مثال در انتقاد از عملکرد یک مدیر نباید تمام دستاوردهای آن را زیر سؤال برد و یا با تزریق ناامیدی در جامعه مردم را نسبت به عملکرد دستگاه اجرایی ناامید کرد.

وی بیان کرد: باید با مرزبندی مطالبه‌گری و عدالتخواهی پیشرفت‌های نظام و امید در جامعه از بین نرود، بنا به گفته رهبر انقلاب باید با رعایت پیش‌شرط‌هایی در مسیر مطالبه‌گری حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha