• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403012110975
  • خبرنگار : 50180

نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟

نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟
عکس از آرشیو

ایسنا/کرمانشاه مسئول هماهنگی برگزاری نماز عید فطر در استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اقامه نماز عید سعید فطر در استان اندیشیده شده است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد بارانی بودن وضعیت جوی کرمانشاه در روز عید سعید فطر، گفت: در صورتی که در کرمانشاه بارندگی داشته باشیم، نماز عید سعید فطر در شهر کرمانشاه در مسجد جامع اقامه خواهد شد.

فاطمی نسب افزود: در صورتی که پیش بینی های هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در کرمانشاه محقق نشود، این آمادگی وجود دارد که حتی در ساعات پایانی شب هم مکان همیشگی اقامه نماز عید سعید فطر در کرمانشاه در محدوده چهار راه بسیج را برای اقامه نماز عید سعید فطر آماده کنیم که در این صورت مکان برپایی نماز عید فطر به اطلاع مردم روزه‌دار کرمانشاه خواهد رسید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مسئول هماهنگی برگزاری نماز عید فطر در استان کرمانشاه افزود: نماز عید سعید فطر در کرمانشاه راس ساعت ۷:۳۰ صبح روز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه اقامه خواهد شد.

رئیس ستاد نماز جمعه کرمانشاه اشاره‌ای هم به هماهنگی صورت گرفته با سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای حمل و نقل رایگان نمازگزاران تا محل برگزاری نماز عید سعید فطر داشت و گفت: امکان پرداخت زکات فطره نیز برای نمازگزاران با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در محل های برگزاری نماز عید سعید فراهم شده است.

به گفته فاطمی نسب، نماز عید فطر در دیگر مساجد کرمانشاه نیز اقامه خواهد شد.

فاطمی نسب سپس اشاره‌ای هم به برگزاری نمازعید سعید فطر در شهرستان‌ها، بخش‌ها، دهستان‌ها و حتی روستاهای استان داشت و گفت: در دیگر نقاط استان نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی اقامه نماز عید سعید فطر در فضای باز و در صورت بارانی بودن هوا در مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه اشاره ای هم به هماهنگی برای اعزام یک گروه چهار یا پنج نفره به ارتفاعات شاهو در استان کرمانشاه برای رویت هلال ماه شوال داشت و گفت: این گروه از غروب امروز(۲۱ فروردین) راهی ارتفاعات شاهو خواهند شد و در صورت رویت هلال ماه شوال مراتب را برای بررسی به دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهند کرد.

 وی یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته به احتمال خیلی زیاد فردا(۲۲ فروردین) عید سعید فطر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۲

تکمیل و بهره برداری طرح شاخص مصلی کرمانشاه بعنوان بزرگترین مرکز فرهنگی غرب کشور جهت برگزاری آیین های مذهبی بخصوص اجرای مراسم بسیار با شکوه نماز عید فطر خالی است