• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012110988
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول اعلام کرد

نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان در ۱۱۰ پروژه ملی و استانی

نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان در ۱۱۰ پروژه ملی و استانی

ایسنا/لرستان مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در ۱۱۰ پروژه ملی و استانی نقش ویژه‌ای در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در استان داشته است.

رضا مسعودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این آزمایشگاه در سال ۱۴۰۲ موفق به انجام آزمایش‌های کنترل کیفی متنوعی در استان شد و نسبت به ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های ملی و استانی در میان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای استان و بخش خصوصی نقش سازنده‌ای داشت.

وی با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان در ۱۱۰ پروژه ملی و استانی، تصریح کرد: آزمایشگاه استان با دارا بودن ۵۶ نفر پرسنل متخصص فنی و اداری که ۹۳ درصد از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند و نیز تجهیزات به روز و استاندارد، در پنج شعبه و ۲۷ واحد محلی مستقر، غیرمستقر و تعرفه‌ای فعال بوده و نقش ویژه‌ای در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در استان داشته است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با توجه به اهداف شرکت در ورود به بازارهای جدیدکاری، از ۲۷ قرارداد در حال اجرای این آزمایشگاه، ۱۳ قرارداد جدید منعقد و ۱۴ قرارداد را نیز تمدید کرد به مهمترین فعالیت‌های آزمایشگاه استان که در مجموع در ۱۱۰ پروژه بزرگ ملی و استانی  نقش داشته اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه در پروژه‌های استان در حوزه راه و شهرسازی شامل احداث راه‌آهن دورود -خرم‌آباد- اندیمشک، راه‌آهن اصفهان-الیگودرز- ازنا، تقاطع غیر همسطح راه‌آهن ازنا – شازند، احداث چهار خطه خرم‌آباد – کوهدشت - احداث پل بلیلوند، تقاطع سپاه، کمربندی و زیرگذر خرم‌آباد، محور سه راهی پتروشیمی، فرودگاه خرم‌آباد، سدکمندان و عالی محمود ازنا و ... فعال بوده است.

مسعودی بیان کرد: این آزمایشگاه توانسته ۵۲ هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش بتن، ۴۰ هزار و ۲۰۰ آزمایشات خاکی، ۲۳ هزار مورد آزمایشات قیر و آسفالت و کنترل کیفی سایر بخش‌های کارشناسی شامل غیرمخرب، شیمی مکانیک خاک و طرح‌های بتن و ۱۹ هزار مورد آسفالت را مورد آزمایش قرار دهد.

وی گفت: در بخش مطالعات م ژئوتکنیک ومکانیک خاک، این آزمایشگاه توانسته است با حفاری بیش از ۹۰۰ متر در ۷ پروژه و ارائه ۹ گزارش، نقش آفرینی کند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان با اشاره به اینکه این آزمایشگاه همکاری و تعامل سازنده و نزدیکی با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان طی سال جاری داشته است، یادآور شد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لرستان با اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه وزارتی و در سایر حوزه ها، دفتر فنی استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علوم پزشکی، دادگستری، شهرداری‌ها، سپاه و بسیج سازندگی استان شرکت های توسعه منابع آب و نیروی ایران، آب منطقه‌ای، آبفا، برق، مخابرات، شهرکهای صنعتی، و سایر دستگاه های اجرایی استان و همچنین شرکت‌های بخش خصوصی، همکاری خوبی را در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی در استان داشته است.

مسعودی اضافه کرد: جهت ارتقاء سطح علمی همکاران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان ۴ هزار و ۶۷۴ نفر ساعت کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شده که از این مقدار ۳ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مخصوص همکاران آزمایشگاه استان بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha