• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403012111006
  • خبرنگار : 50037

فرماندار:

فامنین می‌تواند در تولید اسباب‌بازی پایلوت استان باشد

فامنین می‌تواند در تولید اسباب‌بازی پایلوت استان باشد

ایسنا/همدان فرماندار فامنین اظهار کرد: شهرستان فامنین می‌تواند در تولید اسباب‌بازی، میوه خشک، خیاطی، لبنیات و تولید ادوات کشاورزی پایلوت استان باشد.

سیدروح‌الله حسینی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فامنین، با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ جلسه اصلی و ۱۳ جلسه فرعی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان برگزار شده است، گفت: ۱۰۶۰ مورد اشتغال در سامانه رصد ثبت شده و در سطح شهرستان ۳۹۴ مجوز مشاغل خانگی، ۳۶۳ مجوز مستقل و ۳۱ مورد مجوز پشتیبان صادر شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی از منابع  گوناگون در سطح شهرستان پرداخت شده و ۶۶۹ طرح از این تسهیلات با اعتباری افزون بر ۱۰۳ میلیارد و ۵۸۰میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.

فرماندار فامنین اضافه کرد: اعتبارات مشاغل خانگی نسبت به اعتبار اختصاص یافته به شهرستان ۱۳۳ درصد معادل ۱۳ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان رشد داشته که توسط دستگاه‌ها پرداخت شده است.

حسینی تصریح کرد: رؤسای ادارات شهرستان باید سیاست‌ها و شرح وظایف خود را در زمینه اشتغال مشخص کنند و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خاطرنشان کرد: امیدواریم این نامگذاری برای ما چراغ راهی باشد تا در مسیر شعار سال که تنها راه برون‌رفت از مشکلات است، حرکت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: حرکت‌های خوبی در سطح شهرستان فامنین با اهتمام و حمایت فرماندار از کسب‌وکارها در حوزه اشتغال انجام شده است.

یوسف شعبانی افزود: اولویت اول کسب‌وکار در سال‌جاری، اشتغال فارغ‌التحصیلان است که ۴۳ درصد از اعتبارات پرداختی هر شهرستان باید به سمت این قشر سوق داده شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم ایجاد فرصت‌های شغلی کارفرمایی در سطح شهرستان است و اولویت کار باید حمایت از طرح‌های کارفرمایی باشد که به علت پایداری، تعداد و  اشتغال بیشتر، اثرگذاری بیشتری نسبت به مشاغل مستقل دارند.

شعبانی اضافه کرد: تعامل این اداره‌کل و کارگروه‌های اشتغال در سه محور برای تحقق شعار سال در سطح استان و شهرستان انجام خواهد شد که نخستین محور اشتغال به منظور توسعه و تولید، دومین محور تعاون برای پای کار آوردن مردم برای فعالیت‌های اقتصادی و سومین محور صیانت از نیروی کار و پایداری اشتغال ایجاد شده است البته واجب‌تر از ایجاد شغل، حفظ وضعیت موجود خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری باید ۲۵ درصد هزینه‌های تسهیلات اشتغالزایی استان و شهرستان به سمت تعاونی‌ها سوق داده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری فامنین، در پایان این جلسه از رؤسای ادارات و رؤسای برخی بانک‌ها به علت پیگیری مسائل مربوط به اشتغال و پرداخت تسهیلات در شهرستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha