• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403012111009
  • خبرنگار : 50214

رییس اتاق اصناف استان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

فعالیت ۶۶ هزار واحد صنفی در یزد/استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بازرسی از صنوف

فعالیت ۶۶ هزار واحد صنفی در یزد/استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بازرسی از صنوف

ایسنا/یزد رییس اتاق اصناف استان یزد با اشاره به کاهش تخلفات صنفی در استان طی تشدید نظارتهای نوروزی بازرسان، از نظارت ۲۳ بازرس بر فعالیت ۶۶ هزار واحد صنفی استان با همکاری دیگر بخشها خبر داد و گفت: تلاش داریم در راستای تحقق شعار سال در خصوص مشارکت مردمی در بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از ظرفیت بازرسان افتخاری مردمی و داوطلبین بسیجی استفاده کنیم.

«علیرضا آسایش» در گفت‌وگو ایسنا، ضمن اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف استان از تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ لغایت ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، اظهار کرد: خوشبختانه تشدید بازرسی از واحدهای صنفی در ساعات صبح و عصر و حتی ایام تعطیلات عید نوروز منجر به کاهش تخلفات صنفی در سطح استان و کاهش دریافت شکایات مردمی شد.

وی عمده تخلفات اصناف استان در این ایام را نیز گرانفروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه صنفی، صادر نکردن صورتحساب و بعضاً کم فروشی ذکر کرد و گفت: علاوه بر برخورد با این تخلفات، بازرسان اتاق اصناف استان با شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، این تخلفات نیز برخورد قانونی داشتند.

به گفته وی، تعداد بازرسان و ناظران اتاق‌های اصناف استان مجموعاً ۲۳ نفر اعم از بازرس و پرسنل اداری هستند که وظیفه نظارت بر فعالیت قانونی ۶۶ هزار واحد صنفی فعال در استان را برعهده دارد.

آسایش خاطرنشان کرد: البته در جریان اجرای طرح تشدید نظارتهای نوروزی از ظرفیت بازرسان افتخاری و همیاران بسیجی در بازرسی‌های روزانه استفاده شد و تلاش داریم با توجه به شعار سال از این ظرفیت در طول سال نیز به منظور تحقق شعار سال در حوزه مشارکت مردمی در بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی بهره بگیریم.

وی گفت: مشارکت اتحادیه‌های صنفی در طرح‌های بازرسی و استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های بازرسی اتحادیه‌های صنفی، شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌های نظارتی و رسیدگی کننده در راستای نظارت بهتر و بیشتر سطح بازار از دیگر برنامه‌های در دستور کار اتاق اصناف جهت نظارت بهتر بر بازار و اصناف در سال جاری خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف استان به برگزاری گشت‌های مشترک اتاق اصناف با ارگان‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، مرکز بهداشت، جهادکشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما و اتحادیه‌های صنفی و همیاران بسیج در ایام نوروز امسال اشاره و اضافه کرد: علاوه بر این ضمن راه اندازی و استفاده از سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی و نظارت (سامانه سیمبا) در سطح استان، واحد دریافت شکایات مردمی و حضوری و رسیدگی به موارد در کوتاهترین زمان مورد تاکید قرار گرفت.

آسایش همچنین به هماهنگی با شهرستان‌های تابعه در خصوص انجام بازرسی‌ها و رعایت اولویت‌های بازرسی‌های روزانه ابلاغی از طرف مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: در جریان برپایی نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا و بازارچه‌های صنایع دستی در ایام پایانی سال و ویژه نوروز ۱۴۰۳ نیز شاهد حضور فعال بازرسان اتاق اصناف و سرکشی از غرفه‌ها بودیم و خوشبختانه به دنبال این اقدامات کاهش تخلفات در حوزه بازار را طی نوروز شاهد بودیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha