• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012111050
  • خبرنگار : 50253

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی شهرستان مطرح کرد

جلب رضایت برای ۳ پرونده قصاص در قوچان/۲۴ محکوم مالی در صف آزادی هستند

جلب رضایت برای ۳ پرونده قصاص در قوچان/۲۴ محکوم مالی در صف آزادی هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی شهرستان قوچان گفت: پارسال با تلاش‌های کارگروه صلح و سازش ۳ مورد پرونده قصاص منجر به رضایت شد.

مصطفی بهرامی ۲۱ فروردین در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: پارسال ۷۷ نفر زندانی با بدهی ۸ میلیارد تومانی از زندان آزاد شدند که حدود ۲ میلیارد تومان از بدهی این افراد با کمک خیرین و ستاد دیه استان پرداخت شد و باقی‌مانده مبلغ توسط شکات تخفیف داده شده بود.

وی افزود: با کمک مددکاران توانستیم برای ۳۵۲ نفر رضایت شاکی را جلب کنیم که منجر به آزادی ۱۳۳ نفر از زندانیان و تخفیف مجازات برای سایر زندانیان شد، در این موارد در حالی که مشکل زندانی برطرف و آزاد شده به درخواست شاکی هم رسیدگی شده است.

بهرامی با بیان اینکه اکنون ۲۴ نفر محکوم مالی در زندان قوچان در صف آزادی هستند، اظهار کرد: بدهی این زندانیان حدود ۳۰ میلیارد تومان است که بازهم در بحث تخفیف از شکات و همچنین استفاده از کمک‌های ستاد دیه همکاران ما کار خواهند کرد.

وی با اشاره به کمک ۴۰۰ میلیونی خیران قوچانی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، مالی و مهریه، بیان کرد: ستاد دیه تعهد دادند ۳ برابر مبلغی که در شهرستان توسط خیرین کمک می‌شود را به ما کمک کنند.

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان جدا از جشن گلریزان خیرانی وجود دارند که طی سال همواره به یاری زندانیان می‌آیند به عنوان مثال روز گذشته یک خیر برای پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ما یک مسئولیت اجتماعی نسبت به کسانی که آسیب‌دیده اجتماعی هستند داریم و باید آن را به منصه ظهور برسانیم و برگزاری این جشن در ماه مبارک رمضان باعث افزایش جنبه معنوی و انسجام بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به رهایی ۳ نفر از حکم قصاص در سال گذشته، گفت: در بحث صلح و سازش پرونده‌های قصاص، سال گذشته با تلاش‌های کارگروه صلح و سازش توانستیم ۳ مورد پرونده قصاص را منجر به رضایت کنیم و در حال طی مراحل قانونی خود هستند.

بهرامی افزود: برای جلوگیری از قصاص افرادی که ابراز پشیمانی کرده‌اند به این نتیجه رسیدیم که استفاده از احادیث و روایات در حوزه بخشش می‌تواند اولیای دم را از قصاص منصرف کند تا زندانیان بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد زندان توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: قرارگاه اجتماعی زندان از آبان سال گذشته شروع شده و ۶ کارگروه دارد که در زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی، امور فرهنگی و تربیتی زندانیان و خانواده آن‌ها، بهداشت و درمان، صلح و سازش، آزادسازی زندانیان و مددکاری و حمایت از خانواده فعالیت می‌کند.

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی شهرستان قوچان هدف این قرارگاه را استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی و سایر نهادهای مردمی و دولتی برای حل مشکلات زندانیان و خانواده آن‌ها دانست و افزود: هرچند این طرح تاکنون نتایج خوبی داشته است اما مردم و مسئولین باید بیشتر با این‌ برنامه‌ها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: برای محکومیت‌های مالی سعی بر این شده تا با ایجاد شرایطی فرد بتواند با کار کردن در بیرون از زندان یا به نحو تقسیط از محل وام یا کمک‌های بلاعوضی که ستاد دیه می‌دهد بدهی خود را پرداخت کند.

بهرامی افزود: این هدف دنبال می‌شود که فرد را صرفاً در زندان بسته نگه نداریم ولی از طرف دیگر اگر امتیازی می‌دهیم و اشتغال ایجاد می‌کنیم رصد و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha