• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403012111071
  • خبرنگار : 50214

رویدادهای «فطرانه»ی میراث فرهنگی یزد در بافت تاریخی

رویدادهای «فطرانه»ی میراث فرهنگی یزد در بافت تاریخی

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به تشریح ویژه برنامه‌های گردشگری عید سعید فطر در بافت تاریخی این شهر با عنوان رویدادهای «فطرانه» پرداخت.

«سید محمد رستگاری» در گفت‎‌وگو با ایسنا، از تدارک برخی رویدادهای گردشگری ویژه ایام تعطیلات عید فطر برای شهروندان و مسافران یزد در این ایام خبر داد و گفت: تلاش شده در قالب برگزاری این رویدادها علاوه بر تزریق شادی و نشاط، مخاطبان را با یزد و میراث کهن این دیار نیز آشنا سازیم.

وی از برگزاری این رویدادها طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه جاری عمدتاً در ساعات عصر خبر داد و گفت: علاوه بر اجرای تئاتر خیابانی و سرود در میدان وقت و الساعت، چارسوق و خانه مشاغل طی این ایام، همزمان با شب عید فطر در محل میدان وقت والساعت رویداد «چقدر یزد را می‎شناسیم» به همت کمیته گردشگری فرهنگی تاریخی یزد برگزار خواهد شد.

رستگاری به اجرای ویژه برنامه‌ی معرفی گردشگری تعالی بخش در موضوعات مذهبی، معنوی و مقاومت طی سه روز تعطیلی عید فطر در مسجد جامع کبیر یزد در حوالی ظهر و عصر نیز اشاره و اضافه کرد: معرفی نوشیدنی‌های اصیل و سنتی یزدی از برنامه‎های عصرگاهی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رویداد فطرانه در میدان تاریخی وقت و الساعت شهر تاریخی خواهد بود.

این مسئول از برگزاری به رویداد «راهینو» با هدف معرفی مسیرهای جدید پیاده‎روی گردشگری در بافت تاریخی خبر داد و گفت: این رویداد  شامل تور آشناسازی با مسیر جدید گردشگری در بافت تاریخی و قصه‌گویی صنایع دستی سنتی یزد است که عصر پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.                               

وی به تدارک رویداد گردشگری کودک با عنوان «کودکانه فطرانه» به همت کمیته تخصصی گردشگری کودک و نوجوان و خانواده یزد اشاره کرد و افزود: برنامه نیز عصر پنجشنبه در خانه مشاغل برگزار خواهد شد.

رستگاری برگزاری رویداد «یزد کهن» با حضور استاد «مرتضی وزیری» را دیگر برنامه این ایام اعلام و اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین  با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای فهرج و مردم با صفای  این روستا در عصر روز جمعه ۲۴ فرودین ماه اقدام به برگزاری رویداد «یک دنیا در فهرج» با حضور بانوان کارآفرین محلی و با محوریت «صنایع دستی و غذاهای محلی، ورزش‌ها و بازی‌های بومی –محلی این روستا» خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha