• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012111092
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل زندان‌های لرستان:

کمک خیران و ستاد دیه فقط مشمول جرائم غیرعمد می‌شود

کمک خیران و ستاد دیه فقط مشمول جرائم غیرعمد می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: کمک خیران و ستاد دیه فقط مشمول جرائم غیرعمد خواهد شد.

عبدالمجید کشوری امروز (۲۱ فروردین‌ ماه) در مراسم جشن گلریزان بروجرد یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید صالحی روزبهانی را که در حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در سوریه شهید شد، گرامی داشت و افزود: این‌گونه جلسات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هیچ‌یک از نظام‌های حقوقی دیگر دنیا چنین مراسمی ندارند. البته باید به‌خاطر داشت که کمک خیران و ستاد دیه فقط مشمول جرائم غیرعمد خواهد بود.

وی از زحمات خیران و ریش سفیدان شهرستان بروجرد در کمک به اداره کل زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: بخش قابل توجهی از کمک‌های مالی توسط کمک ریش سفیدان در صلح و سازش و بخشش مقداری از جرائم مالی انجام می‌شود.

توکل شاکرمی، مدیرعامل ستاد دیه لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: همزمان با ماه رمضان جشن گلریزان با کمک خیران در برخی شهرهای استان برگزار شد و امشب هم این برنامه در شهرستان بروجرد برگزار شد تا همزمان با عید سعید فطر تعدادی زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند.

وی بیان کرد: خیران در جشن گلریزان بروجرد بیش از ۳۵۰ میلیون تومان کمک کردند که بعد از برنامه‌ریزی و مشخص شدن بدهی زندانیان، تعدادی از زندان آزاد می‌شوند و به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

مدیرعامل ستاد دیه اظهار کرد: تلاش می‌شود با این میزان کمک خیران، تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد مالی از زندان آزاد شوند. بنابراین خیران به هر اندازه که توانایی دارند می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

شاکرمی ادامه داد: به‌مناسبت عید فطر تعدادی زندانی جرائم غیرعمد مالی در کل استان از زندان آزاد خواهند شد.

خیرعلی کرمی عالم، رئیس دادگستری شهرستان بروجرد نیز گفت: انفاق در راه خدا و تلاش برای شاد کردن دل‌ها از جمله مواردی است که ثواب آنها با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و فرشتگان در عرش برای انجام‌دهنده این کار ثواب می‌نویسند.

وی کار خیران در انفاق اموال و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را ستودنی دانست و افزود: با توجه به روایتی از پیامبر اسلام (ص) ثواب کار خیر و انفاق در زمان حیات بسیار بیشتر از انفاق پس از مرگ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha