• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012111129
  • خبرنگار : 30147

فرماندار رشتخوار:

بُعد پرورشی در حوزه آموزش و پرورش باید مقدم بر بُعد آموزشی باشد

بُعد پرورشی در حوزه آموزش و پرورش باید مقدم بر بُعد آموزشی باشد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: بعد پرورشی در حوزه آموزش و پرورش باید مقدم بر بعد آموزشی باشد و در راستای ساختن آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تلاش شود.

حسین باهوش ۲۱ فروردین در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: شورای آموزش و پرورش باید همانند بازوی توانمند برای مجموعه مدیریت آموزش و پرورش باشد.

باهوش همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگیان مهمترین و مؤثرترین قشر جامعه هستند و کمترین نارضایتی‌ها هم در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، همچنین پیشرفت‌های علمی و فرهنگی و ... که در سطح کشور حاصل می‌شود نتیجه تلاش و زحمات معلمان و فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌های خوبی در حوزه پزشکی و فرهنگیان در آزمون کنکور پارسال توسط دانش آموزان رشتخواری کسب شده است، تأکید کرد: برای اینکه در آینده مشکلی برای تأمین نیرو نداشته باشیم باید از حیث تربیت نیروی بومی در هر حوزه‌ای خودکفا شویم، فرزندان بومی منطقه در اولویت قرار دارند و برای آینده شهرستان باید حمایت شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه تأکید کرد: در جلسات این شورا باید تدابیری اتخاذ شود تا مثلث آموزش و پرورش، دانشگاه و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شکل بگیرد و نیروی لازم در رشته‌های مرتبط با نیاز شهرستان به خصوص در حوزه فولاد و معادن تربیت شوند تا در زمانی که صنعت در شهرستان رونق گرفت، کمبودی احساس نشود.

باهوش در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید دغدغه داشته باشیم، پوشش معلمان و رفتار و عملکرد آنان را بر دانش آموزان بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: بیشترین تأثیرپذیری دانش آموزان از معلمان است.

وی همچنین ادامه داد: بعد پرورشی در حوزه آموزش و پرورش باید مقدم بر بعد آموزشی باشد، رسالت اعتقادی و دینی حفظ شود و در راستای ساختن آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تلاش شود.

باهوش هدف از برگزاری شورای آموزش و پرورش را بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزشی و پرورشی و مرتفع ساختن آن‌ها دانست و اظهار کرد: هفته معلم فرصت خوبی برای قدردانی از زحمات معلمان است.

فرماندار رشتخوار بیان کرد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در یک برنامه زمان‌بندی شده مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مدارس حضور یابند و از مدیران و معلمان به نحو احسن تقدیر نمایند، همچنین در سطح روستاها نیز اعضای شورای اسلامی، دهیار، روحانی روستا و بسیجیان و معتمدین به نمایندگی از مسئولین از زحمات فرهنگیان به نحو شایسته‌ای قدردانی کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن جهانشیری، امام جمعه این شهرستان گفت: از معلمینی که تخصص و ابتکاراتی در سطح مدارس و آموزشگاه‌ها داشتند در هفته گرامیداشت مقام معلم به نحو شایسته‌ای تقدیر شود. همچنین از معلمین بازنشسته در خورشان تجلیل و طی مراسمی یاد و خاطره معلمین متوفی گرامی داشته شود.

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار به منظور تبادل نظر در امور آموزشی و پرورشی با دستور کار؛ برنامه‌ریزی آزمون کنکور سراسری و تبیین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش رشتخوار، امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج، مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضای این شورا در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha