• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403012111157
  • خبرنگار : 71576

مصطفی هاشمی: بازیکن خارجی ما مشکل ندارد/ باشگاه‌ها را بد عادت کرده‌اند

مصطفی هاشمی: بازیکن خارجی ما مشکل ندارد/ باشگاه‌ها را بد عادت کرده‌اند

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان ضمن اعلام این موضوع که بازیکن خارجی جدید این تیم مشکلی برای بازی کردن ندارد، از تعداد کم مسابقات پلی‌آف هم انتقاد کرد و افزایش تعداد بازی‌ها را عاملی برای پیشرفت بسکتبال ایران دانست.

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سطح مسابقات مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتبال ایران توضیح داد: برای اینکه درباره کیفیت پلی‌آف صحبت کنید، ابتدا باید آغاز لیگ را مد نظر قرار دهید. وقتی این موضوع را معیار خود قرار دهیم، خواهید دید که ۶ تا از این ۸ تیم حاضر در پلی‌آف مدعی قهرمانی هستند و دو تیم هم نزدیک به سطح همین ۶ تیم کار می‌کنند. کسی نمی‌تواند بگوید اینطور نیست. سطح مسابقات بالا است و بازی‌های سختی در پیش داریم.

او درباره بازی اول شاگردانش مقابل لیموندیس شیراز توضیح داد: همه تیم‌ها برای قهرمانی وارد پلی‌آف می‌شوند و ما هم بازی راحتی نداشتیم. لیموندیس یک بازیکن خارجی خوب دارد که جزو بهترین بازیکنان باکیفیت خارجی این فصل لیگ است. چند بازیکن خیلی خوب دیگر هم دارند که آن‌ها را به یک تیم خوب تبدیل کرده است. ما در دیدار نخست پلی‌آف، بازی را سخت شروع کردیم اما به واسطه کیفیت و تعهدی که بازیکنان داشتند نبض مسابقه را در دست گرفتیم و به برد رسیدیم. 

۶ تیم از ۸ تیم حاضر در پلی‌آف، تقریبا شانس یکسانی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن خارجی جدید این تیم مشکلی برای بازی کردن در پلی‌آف لیگ برتر ندارد، توضیح داد: اگر مشکلی داشت او را جذب نمی‌کردیم. ما «اوروس لوکویچ» را جایگزین پله کردیم و در ادامه می‌توانیم از این بازیکن استفاد کنیم.

او در پاسخ به این سوال که شانس قهرمانی چه تیمی را بیشتر می‌داند، توضیح داد: به نظر من ۶ تیم از ۸ تیم حاضر در پلی‌آف، تقریبا شانس یکسانی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان درباره بازی امشب شاگردانش مقابل لیموندیس شیراز نیز گفت: بازی امروز هم مثل بازی قبل سخت خواهد بود. در شرایط کنونی ما هم مجبور هستیم هم بازیکنان خود را حفظ کنیم و هم نتیجه را به سود خود رقم بزنیم. همه تیم‌ها این شرایط را دارند اما شهرداری گرگان در غرب آسیا هم حضور دارد که کار را سخت‌تر می‌کند. ما پس از بازی با الشرطه در عراق،‌ تنها با یک روز استراحت مقابل لیموندیس بازی کردیم چون تابع نظر سازمان لیگ بودیم، در حالی که احتمال آسیب دیدگی و خستگی وجود داشت.  

اینکه یک مربی می‌خواهد اول اسفند تمریناتش تعطیل شود مشکل خودش است. اگر شرایط لیگ را قبول ندارند باید انصراف دهند.

او افزود: ما مرحله پایانی غرب آسیا را در نظر داریم، هم باید در فینال لیگ منطقه‌ای غرب آسیا نتیجه بگیریم و هم بازیکنان خود را برای ۸ تیم پایانی حفظ کنیم. ما شرایط را پذیرفته‌ایم و سعی می‌کنیم این بازیکنان که با جسم و قلبشان بازی می‌کنند را حفظ کنیم. شرایط بسیار سخت است اما سعی داریم با توجه به تعهدی که بازیکنان دارند بهترین عملکرد را داشته باشیم. امیدوارم به خوبی و با سلامت این مرحله را رد کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا از نحوه برگزاری پلی‌آف لیگ نسبت به فصول قبل راضی است، توضیح داد: متاسفانه سال‌ها است که ما منافع بسکتبال ملی را در نظر نمی‌گیریم و به جای اینکه هدف اصلی رشد بسکتبال ایران باشد، باشگاه‌ها همواره گفته‌اند پول نداریم، بازیکن خارجی فلان است، پلی‌آف با تعداد بازی کم‌تر برگزار شود و ... که باشگاه‌های ما را بد عادت کرده است. وقتی لیگ در نقطه شروع است، تیم‌هایی که با شرایط سازمان لیگ و فدراسیون موافق نیستند، بهتر است در لیگ شرکت نکنند و همان ابتدای راه انصراف دهند. اینکه بخواهند برای کل بسکتبال این مملکت تصمیم بگیرند یا بگویند بازی‌ها باید دو از سه شود، درست نیست و به بسکتبال لطمه می‌زند. 

او تاکید کرد: این صحبت من برای امسال نیست و همیشه گفته‌ام،‌ در حقیقت باید به حرمت لیگ اصلا جلسه‌ای با همه باشگاه‌ها برگزار نشود. سازمان لیگ باید با کارگروه خود که متشکل از کارشناسان خبره در زمینه‌های مربیگری، داوری، اجرا و ... است، تصمیم گیرنده نهایی برای لیگ باشد، البته تصمیمی که به سود بسکتبال ایران باشد. اینکه یک مربی می‌خواهد اول اسفند تمریناتش تمام شود مشکل خودش است. اگر شرایط را قبول ندارند باید انصراف دهند. باید یاد بگیریم که نیاز به بازی‌های زیاد داریم و تیم‌های ما باید تا دو - سه فروردین تمرین کنند.

باید این فرهنگ که «سطح لیگ ایران بالا است» جا بیفتد تا اگر باشگاه‌ها می‌خواهند در لیگ باشند، با این دیدگاه تیم داری کنند.

هاشمی در پایان صحبت‌های خود گفت: من موافق بودم که یک مرحله دیگر به پلی‌آف اضافه شود تا تعداد بازی‌ها افزایش می‌یافت. تیم‌ها باید حدودا ۲۰ بازیکن را جذب می‌کردند تا بتوانند بیشتر بازی کنند، اتفاقی که شاید در آخر سال باعث می‌شد بازیکنان خوبی هم از آن لیگ پر فشار خارج شوند. این فشردگی‌ها بازیکنان و مربیان ما را با شرایط پرفشار آشنا می‌کند و بسکتبال این مملکت باید خودش را با استانداردهای جهانی هم سطح کند. باید این فرهنگ که «سطح لیگ ایران بالا است» جا بیفتد تا اگر باشگاه‌ها می‌خواهند در لیگ باشند، با این دیدگاه تیم داری کنند. این موضوع نظر بنده به عنوان یک کارشناس است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha