• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403012111287
  • خبرنگار : 71588

تظاهرات حامیان فلسطین در مراکش و محکوم کردن «بحران‌ بی‌سابقه» در غزه

تظاهرات حامیان فلسطین در مراکش و محکوم کردن «بحران‌ بی‌سابقه» در غزه

صدها تن از ساکنان شهر «تاوریرت» در شرق مراکش در راستای اعلام همبستگی با ساکنان نوار غزه که شش ماه جنگ را پشت سر گذاشته‌اند، راهپیمایی به راه انداختند.

به گزارش ایسنا، شهروندان مراکشی از نزدیکی مسجد «الرحمان» در شهر «تاوریرت» راهپیمایی خود را آغاز کردند و خواستار توقف جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار توقف جنگ نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان در این باریکه تحت‌محاصره شدند.

تظاهرات حامیان فلسطین در مراکش و محکوم کردن «بحران‌ بی‌سابقه» در غزه

آنها همچنین سکوت کشورهای غربی در قبال حوادث غزه را محکوم کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار عدم اجرای طرح کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه شدند.

از سوی دیگر، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل در جریان نشست مجمع عمومی این سازمان در خصوص اوضاع غرب آسیا و تحولات مسأله فلسطین، تصریح کرد بحران غزه «بی‌سابقه» بوده و توسعه عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح، امری «غیر قابل قبول» است.

عمر هلال همچنین تصریح کرد که بحران جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به‌رغم درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشته که بیشتر آنها زن و کودک هستند و صدها کارمند در بخش امور بشردوستانه نیز کشته شدند که این امر ناقض قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی است.

عمر هلال همچنین گفت بحران غزه بی‌سابقه بوده و مراکش خواستار برقراری آتش‌بس، حفاظت از غیرنظامیان و اجازه ورود کمک‌ها به مقدار کافی است. وی ادامه داد مراکش با تمامی تجاوزات رژیم صهیونیستی، مجازات گروهی، کوچ اجباری و تلاش برای اعمال واقعیت جدید مخالفت دارد و نوار غزه بخش لاینفک کشور یکپارچه فلسطین و اراضی فلسطینی است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳۲۰۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۵۹۳۳ نفر رسیده است. بیش از ۷۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha