• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403012111401
  • خبرنگار : 71974

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا:

عدالت در ادبیات رهبری محدود به مرزهای کشور نیست

عدالت در ادبیات رهبری محدود به مرزهای کشور نیست

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قطعاً دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص عدالت تنها محدود به کشور نیست و امیدواریم عدالت به معنی واقعی در بین همه مردم دنیا به‌خصوص مسلمانان آزاده با ظهور حضرت مهدی (عج) به حقیقت تبدیل شود تا دیگر شاهد ظلم و جور و استعمار نباشیم.

مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان اظهار کرد: این دیدارها از سال‌های گذشته نیز در ماه مبارک رمضان و یا مناسبت‌های مختلف با رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود و به قطع یقین باعث تلطیف قلوب و آشنایی بیشتر دانشجویان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌شود.

وی افزود: عموم دیدارها در فضای کاملاً دوستانه و برادرانه برگزار می‌شود تا تشکل‌های دانشجویی بتوانند مشکلات و نقدهای خود را که در کشور و دانشگاه‌ها ملاحظه می‌کنند با ایشان به‌راحتی در میان بگذارند. این نگاه دلسوزانه و پدرانه در کجای دنیادیده می‌شود که بالاترین مقام کشور ساعت‌های متوالی با زبان روزه و در کمال احترام متقابل با دانشجویان و نسل جوان کشور به گفت‌وگو بپردازد و نقدهای آن‌ها را با سعه‌صدر و آرامش بشنود و در خیلی مواقع بر درستی دیدگاه‌های نسل جوان و نخبه صحه بگذارد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: این نشان از روابط معنوی مردم به‌خصوص نسل تحصیل‌کرده و تأثیرگذار کشور با رهبری دارد و یقین قلبی دارم دیدار دانشجویان دانشگاه‌های کشور در سال‌های گذشته تا کنون توانسته مسیر حرکت تشکل‌های دانشجویان کشور را روشن‌تر کند و همچنین دانشجویان را به مطالبه‌گری و شفاف‌سازی بیشتر از مسئولان کشور تشویق و ترغیب کند و در دیدگاه‌های خارجی نیز بابصیرت بیشتری اتفاقات دنیا را دنبال و پیگیری کنند. مثال آن هم می‌تواند تشکیل شوراهای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌های کشور و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی باشد که احساس مطالبه‌گری و همراه‌سازی دانشجویان در مسیر مدیریت دانشگاه‌ها کرده است.

وی ادامه داد: این اثرگذاری وجود داشته و دارد. به‌هرحال نسل‌های گذشته و اکنون تغییر کرده‌اند؛ اما ایدئولوژی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تشکل‌های اسلامی دانشجویان بر اساس منافع کشور است. به این عقیده هستم نسل چهارم و پنجم انقلاب مطالبه‌گری جدی‌تری دارند و با صراحت لهجه بیشتری موضوعات کشور، منطقه و جهان را دنبال می‌کنند. این نسل همچون نسل‌های گذشته تشکل‌های دانشجویی عهده‌دار مدیریت کشور خواهند بود و باید امیدوارانه در راستای برنامه‌های توسعه‌ای کشور به آنها میدان داد تا برای مدیریت آینده کشور آماده شوند.

به گفته وی؛‌ محیط دانشگاه به‌ویژه دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور به‌گونه‌ای است که دانشجویان آزاداندیشی و فضای سیاسی را به‌طورجدی مشاهده می‌کنند و تشکل‌ها بسیار در این موضوع تأثیرگذار هستند که بتوانند دانشجویان را جذب کرده و در فعالیت‌های مختلف از اندیشه و حضورشان بهره‌مند شوند که دانشگاه علوم پزشکی تهران که این‌گونه است.

ابراهیمی تأکید کرد: همان‌گونه که از حضرت علی (ع) سؤال شد: «ارزش عدالت بیشتر و بالاتر است یا بخشش؟» حضرت فرمود: عدالت کارها را بدان‌جا می‌نهد که باید و بخشش آن را برون نماید. عدالت تدبیرکننده‌ای است به سود همگان و بخشش به سود خاصان، پس عدالت شریف‌تر و بافضیلت‌تر است.» مقام معظم رهبری نیز بر این عقیده هستند که باید عدالت در امور بر همه چیز ارجحیت داشته باشد.

وی گفت: در دهه‌های گذشته عدالت به دلیل زیرساخت‌های نامناسب به‌صورت درست و واقعی در بین مردم تقسیم نمی‌شد و یکی از دلایل نارضایتی مردم این موضوع است. در دولت فعلی دهک‌های نیازمند جامعه بهتر شناسایی شده و یارانه‌ها به طور درست‌تری در بین مردم تقسیم می‌شود. البته قطعاً دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب تنها محدود به کشور نیست و امیدواریم عدالت به معنی واقعی در بین همه مردم دنیا به‌خصوص مسلمانان آزاده با ظهور حضرت مهدی (عج) به حقیقت تبدیل شود تا دیگر شاهد ظلم و جور و استعمار نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha