• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403012111461
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد

افزایش ۳۶ درصدی بارندگی‌های همدان/ سداکباتان ۱۱.۵ میلیون مترمکعب آب دارد

افزایش ۳۶ درصدی بارندگی‌های همدان/ سداکباتان ۱۱.۵ میلیون مترمکعب آب دارد

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: متوسط بارندگی استان همدان تاکنون ۲۷۷ میلی‌متر بوده که این عدد نسبت به متوسط بارش درازمدت چهار درصد و نسبت به سال گذشته نیز ۳۶ درصد افزایش داشته است.

رضا اخلاص‌مند اظهار کرد: سد اکباتان با ورودی ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه در حال آبگیری است و با مدیریتی که در بخش بالا دست سد اکباتان و کنترل بندهای کشاورزی انجام شده، حدود ۱۱.۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه میزان مصرف آب در همدان را ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تأکید کرد: بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از آب‌های سطحی و زیرزمینی و بخشی دیگر نیز از آب سد تالوار پس از اختلاط تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل مختلف، رسوب‌زدایی و گندزدایی انجام می‌گیرد سپس آب وارد شبکه‌های تأمین آب شهر می‌شود.

اخلاص‌مند با بیان اینکه ظرفیت تصفیه و انتقال تصفیه‌خانه شیخی‌جان ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه است، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به میزان نیاز آب شهر حدود ۱۴۰۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه شده وارد شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: در دولت مردمی ایران قوی پروژه‌ای که ۱۷ سال آرزوی دیرینه مردم همدان بود، با دستور ویژه ریاست جمهوری و با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی تا ظرف مدت دو سال این طرح تکمیل شود و به ظرفیت کامل انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه برسد و توانستیم آب شرب پایدار و سالم را تحویل شبکه شرب همدان دهیم.

وی اظهار کرد: آب تصفیه‌خانه شیخی‌جان طبق استاندارد ۱۰-۵۳ تصفیه و در اختیار شبکه قرار داده می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان کیفیت آب تصفیه‌شده در شیخی‌جان را به صورت روزانه رصد و پایش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۲ ۰۸:۰۸

خدا روشکر میکنیم. درسته که بارش داشتیم. ولی بازکمه. انشاله که سال پربارشی باشه. حدالعمکان صرفه جویی کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۰۰:۲۷

به لطف الهی امسال خداوند رحمت خودش را به مردم نجیب ایران ارزانی داشت انشاالله ایران عزیزمان همیشه غرق نعمت باشد،

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۳۹

میزان آب حاضر مهم نیست، مهم میزان دبی ورودی به سد در طول سال هست که باید هماهنگ با میزان دبی خروجی و برداشت از سد باشه