• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403012111480
  • خبرنگار : 50649

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

توسعه متوازن هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

توسعه متوازن هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

ایسنا/فارس رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه توسعه متوازن هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، گفت: بودجه‌های لازم برای این کار پیش‌بینی شده است.

حجت‌الله الماسی امروز، ۲۱ فروردین در دیدار با شورای معاونان اداره‌کل، نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز و عشایری، در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز، اظهار کرد: متولیان آموزش و پرورش در استان پهناور فارس فرهنگیان هستند و همواره در کشور سرآمد فرهنگیان کشور بوده‌اند.

وی با بیان اینکه استان فارس ظرفیت‌های دارد که می‌تواند جایگاه خود را ارتقا دهد و بالاتر از جایگاه فعلی قرار گیرد، ادامه داد: با وجود مخالفت‌هایی که وجود داشت طرح بزرگ اجرای رتبه‌بندی با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت اجرا شد و اگر این دولت آن را اجرایی نمی‌کرد این طرح هرگز عملی نمی‌شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: پیش‌بینی‌های شده بود که این دولت در حوزه آموزش و پرورش با چالش‌های اساسی رو به‌رو می‌شود اما به لطف الهی و تلاش‌های خالصانه این چالش‌ها را پشت سر گذاشتیم.

الماسی اظهار کرد: احیای دانشگاه فرهنگیان و تاثیر نمرات کتبی در کنکور از کارهای بزرگی است که علی‌رغم هجمه‌های شدید و متعدد، در این دولت انجام شد و به ثمر نشست.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز تبیین امری بسیار ضروری و حیاتی است و نباید اجازه داد آموزش و پرورش را بیش از این تضعیف کنند لذا باید از ظرفیت حوزه‌های ستادی و مدیریتی در این راستا بهره‌مند شد.

وی بیان کرد: انسجام و همدلی بیش از پیش باعث خواهد شد تا اداره‌کل آموزش و پرورش فارس همچنان به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و جایگاه خود را ارتقا بخشد.

الماسی افزود: آمار جذب نیروی انسانی در سال جاری بی‌نظیر و بی‌سابقه است اما این آمار به سقف رسیده است لذا جبران باقیمانده کمبود نیروی انسانی باید از طریق حق‌التدریسی‌ها و سایر روش‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: توسعه متوازن هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و بودجه‌های لازمه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در جذب نیروی انسانی دقت قابل توجهی در سال قبل صورت گرفت و ما امسال شاهد نیروهای بسیار خوبی در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان هستیم.

الماسی تأکید کرد: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که شرمنده شهدا نشویم و بتوانیم در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha