• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403012111538
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

تعادل در بازار کار مهمترین روش صیانت از نیروی کار است

تعادل در بازار کار مهمترین روش صیانت از نیروی کار است

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، تعادل در بازار کار را مهمترین روش صیانت از نیروی کار در کنار بازرسی و نظارت دانست و گفت: در کنار آموزش مسائل ایمنی که نسبت به گذشته دو برابر شده، استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی را برای صیانت از نیروی کار در دستور کار داریم.

سیاوش آقاجانی امروز، ۲۱ فروردین ماه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر سال ۱۴۰۳، با بیان اینکه رهبر انقلاب سال جدید را به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین فرمودند، گفتک آنچه که به عنوان تولید در این شعار از آن یاد شده، صرفا تولید محصول نیست و خدمات را نیز شامل می‌شود.

وی همه کارآفرینان و کارگران و فعالان عرصه تولید و اشتغال را که ارزش افزوده ایجاد می‌کنند به نوعی در مدار تولید دانست که مخاطب شعار سال هستند و افزود: همه باید برای افزایش مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان وظیفه این دستگاه را حمایت از کارفرمایان، کارآفرینان، تولیدکنندگان و کارگران دانست و اظهار کرد: تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز موظفند وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند.

آقاجانی هفته کار و کارگر را فرصتی برای ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان دانست و بیان کرد: در همه ایام سال باید از زحمات کارگران و جامعه کار و تولید قدردانی شود، اما هفته کار و کارگر فرصت مناسبی است تا با ارائه گزارش عملکردها، برنامه‌ها و خدماتی که در عرصه تولید و اشتغال رقم خورده، امیدآفرینی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از نیروی کار، تصریح کرد: در کنار آموزش مسائل ایمنی که نسبت به گذشته دو برابر شده، استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی را برای صیانت از نیروی کار در دستور کار داریم.

مدیرکل تعاون گیلان ادامه داد: بخشی از پرونده های ارسال شده به مراجع قضایی مربوط به عدم تشکیل شوراهای اسلامی کار، بخشی درخصوص عدم رعایت طرح طبقه بندی مشاغل و تعدادی نیز درخصوص مسائل ایمنی و صیانت از سلامتی کارگران بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ طرح طبقه بندی جدید طی دو سال اخیر ایجاد شده است، عنوان کرد: این در حالی است که تا چند سال قبل از دولت سیزدهم، هیچ گونه طرح طبقه بندی‌ ایجاد نشده بود.

آقاجانی تعادل در بازار کار را مهمترین روش صیانت از نیروی کار در کنار بازرسی و نظارت دانست و گفت: در بخش اشتغال توفیقات خوبی داشتیم که در دولت سیزدهم به دست آمده و می توانیم مشخصه‌های آن را از سامانه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آمارهای رسمی مرکز آمار بگیریم.

وی گیلان را از لحاظ بهبود نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در زمزه استان های برتر دانست و اظهار کرد: میانگین نرخ بیکاری در کشور حدود دو درصد کاهش داشته؛ این در حالی است که شاهد کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در گیلان هستیم.

مدیرکل تعاون گیلان ایجاد فرصت های شغلی متعدد و تعادل بازار کار را موجب افزایش چانه زنی برای دستمزد کارگران دانست و تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در شنیده شدن مطالبات جامعه کار و تولید بارز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha