• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012211616
  • خبرنگار : 50081

یک کارشناس مذهبی:

نماز عید فطر بزرگ‌ترین مفهوم یاد خداست

نماز عید فطر بزرگ‌ترین مفهوم یاد خداست
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: مفهومی که عید دارد به معنای بازگشت است؛ روزی که انسان باید به خود و خدای خود بازگردد و در این روز که روز بازگشت است یکی از اتفاقات خوب می‌تواند از طریق نماز میسر شود و نماز عید فطر بزرگ‌ترین مفهوم یاد خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ذاکری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت نماز عید فطر، اظهار کرد: نماز عید فطر بزرگ‌ترین مفهوم یاد خداست. در قرآن کریم آمده است «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» این آرامش قلوب و دل‌ها روش‌هایی دارد و قرآن فرموده که «نماز را به پا دارید» و در جایی آمده است که «نماز ذکر الله اکبر» است بدین معنا که نماز بالاترین روش یاد خداست.

وی افزود: مفهومی که عید دارد به معنای بازگشت است؛ روزی که انسان باید به خود و خدای خود بازگردد و در این روز که روز بازگشت است یکی از اتفاقات خوب می‌تواند از طریق نماز میسر شود. نماز عید فطر متفاوت و ویژه‌تر از نمازهای معمولی است که حتی شکل ظاهری آن هم متفاوت است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به سخنی از امام رضا(ع)، بیان کرد: «خداوند روز عید فطر را قرار داد تا مسلمانان یک مجمع و محل تجمعی داشته باشند و در برابر، خداوند و نعماتی که به آن‌ها داده است را عبادت کنند. بنابراین عید فطر روز تجمع، پرداخت زکات و دستگیری از فقرا، روز رغبت و میل به پروردگار و تضرع و ناله در مقابل خداوند است.

روح نماز عید فطر، دستگیری از فقرا است

وی عنوان کرد: نماز عید فطر کاملا اجتماعی است و روح دارد و روح نماز عید فطر، دستگیری از فقرا است. انسان برای اینکه در پیشگاه خداوند تضرع و ناله کند دست‌های خود را در برابر خداوند بلند می‌کند. قنوت نماز عید فطر یکی از بهترین نمازهایی است که می‌توان تضرع و خواسته‌های خود را به خداوند گفت.

ذاکری تصریح کرد: با توجه به اینکه نماز عید فطر مستحب است اما از آن مستحبات بسیار بافضیلتی است که بسیار سفارش شده و ضرورت دارد. نماز عید فطر دارای فضیلت‌های بسیار زیادی بوده و بهتر است که به جماعت خوانده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha