• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403012211626
  • خبرنگار : 50604

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نماز عید فطر نماد همبستگی مسلمانان و باعث خشم کفار است

نماز عید فطر نماد همبستگی مسلمانان و باعث خشم کفار است

ایسنا/گلستان خطیب جمعه گرگان نماز عید فطر را نماد همبستگی و همدلی مسلمانان عالم برشمرد و گفت: اگر مسلمانان دنیا همه باهم متحد و همدل بودند امروز اسرائیل جنایتکار نمی‌توانست فجایع انسانی را در غزه به بار بیاورد.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز عید فطر گرگان اظهار کرد: عید سعید فطر عید گرفتن پاداش از خداوند متعال است و خوشا به حال کسانی که اهل رمضان و میهمان شایسته‌ای برای خداوند بودند.

وی با اشاره به اینکه وقتی که اقشار مختلف مردم برای اقامه نماز عید فطر به مصلاها می‌آیند بی‌شباهت به روز محشر نیست، بیان کرد:  زمانی‌که مسلمانان به نماز می‌ایستند، شبیه وقتی است که در پیشگاه الهی‌ ایستاده‌اند و زمان برگشت از نماز عید شبیه به برگشت به منازل بوده و چه زیباست منزل همه ما بهشت برین باشد.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه اساس ماه مبارک رمضان این است که روح بندگی در دل همه ما زنده و تقویت شود، گفت: خداوند در روز عید فطر به پاس یک ماه بندگی گناهان گذشته ما را مورد مغفرت و رحمت قرار می‌دهد و باید مراقب باشیم تا در آینده این معنویت را حفظ کرده و با گناهان اجر روزهای روزه داری و عبادت را از بین نبریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان نماز عید فطر را نماد همدلی و همبستگی مسلمانان سراسر عالم و فخر پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و افزود: در روز عید فطر در تمام جهان اسلام میلیون‌ها انسان در صف واحد ایستاده و در برابر خدا سجده می‌کنند و این موضوع باعث خشم کفار است.

نورمفیدی دمکراسی غرب و حقوق بشری که مدعی آن هستند را یک دروغ بزرگ و بهانه استعمارگران برای رسیدن به مقاصد پلیدشان برشمرد و گفت: اگر مسلمانان اتحاد و همبستگی داشتتند امروز این مصیبت در غزه به بار نمی‌آمد و ۳۴ هزار نفر از مردم مظلوم این کشور به شهادت نمی‌رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نزدیک شدن قلوب مسلمانان امروز مهمترین فریضه و حتی واجب‌تر از نماز است، گفت: خداوند پیامبر (ص) و یاران واقعی او را «اشداءُ علی الکفّارِ رحماءُ بینَهم» معرفی کرده به معنای اینکه باید باید با یکدیگر در نهایت صلح و آرامش و در برابر کافران سختگیر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha