• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403012211631
  • خبرنگار : 50660

امام جمعه شهرکرد:

معارف اسلام، راهی برای مقابله با شبهات دشمنان

معارف اسلام، راهی برای مقابله با شبهات دشمنان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: آشنایی با معارف دین و اسلام راهی برای مقابله با شبهات دشمنان و تهاجمات فرهنگی آنان در فضاهای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۲ فروردین ماه در خطبه‌های نماز عید فطر شهرکرد اظهار کرد: به تمامی مومنین توصیه می‌کنم در زندگی‌ها برای معارف اسلامی وقت بگذاریم و آشنایی با معارف اسلامی را عمیقاً دنبال کنیم.

وی با اشاره به ضرورت‌های معارف اسلامی از توحید تا معاد در اسلام تا تولی و تبری در جامعه، افزود: همگان تا حدودی این معارف را می‌دانیم ولی آنچه که مورد انتظار است، تحقیق و یادگیری بیشتر در این زمینه‌ها است.

نکونام سه منبع در اختیار مسلمانان را برای افزایش معرفت قرآنی، قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانست و تصریح کرد: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به قرآن برمی‌گردند و باید در زندگی‌ها قرآن را جدی‌ بگیریم و هر مومن، باید حداقل یک دوره تفسیر قران را بخواند.

وی داشتن آشنایی به قرآن را ضروری دانست و گفت: آشنایی با معارف دین و اسلام راهی برای مقابله با شبهات دشمنان و تهاجمات فرهنگی آنان در فضاهای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در استان، افزایش امید را در دل مردم و جوانان را مهم دانست افزود: خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند که ما از میان مخلوقاتمان، همیشه امتی داریم که همیشه قائم و به پا خاسته برای روایت جامع به زبان حق است.

نکونام ادامه داد: امروز این قرعه به نام من و شما افتاده است و خداوند امروزه ما را مصداق این آیه قرار داده است به خاطر آن است که انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده راه پیامبران و امامان معصوم بوده است و خواهد بود و همچنین دستاوردهای فراوانی داشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: جایی ندارد که اسیر افکار بیگانه شویم و و القای دشمن در ما اثر کند و القاهای دشمن پوچ و بی‌اثر است.

نکونام خطاب به نمازگزاران و روزه‌داران خاطرنشان کرد: راه خود را بدانیم و با امید و نشاط به این راه ادامه دهیم، مشکلات و موانع ما را سست نکرده است و نمی‌کند و سست نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha