• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403012211648
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نماز شکر و بندگی در استان مرکزی اقامه شد

نماز شکر و بندگی در استان مرکزی اقامه شد

ایسنا/مرکزی مردم استان مرکزی با پایان یافتن یک ماه روزه داری و کسب فیض و برکت از خوان رحمت الهی، در میعادگاه‌های نماز حاضر شدند تا سجده شکر را بواسطه درک دوباره ماه مبارک رمضان به جای آورند.

صبحگاه امروز، همزمان با برآمدن آفتاب ۲۲ فروردین و حتی قبل از برآمدن آن، مردم استان مرکزی در شهرها و روستاهای استان راهی شدند تا نمازی را بخوانند که سراسر شکر و سپاس و طلب رحمت و برکت از خداوند باریتعالی است.

تمامی اقشار مردم اراک نیز که یک ماه روزه‌داری را بر سفره رحمت الهی سپری کرده بودند، برای کسب برکت عید فطر صف‌های نماز را در مصلی بیت‌المقدس و مساجد مختلف سطح شهر تشکیل داده و به عبادت خالق ایستادند.

پس از اقامه نماز عید فطر در مصلی اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در جمع نمازگزاران ضمن اشاره به برکات وجودی پیامبر اسلام گفت: سرحلقه همه موجودات در عالم هستی، وجود مبارک پیامبر است. ایشان رحمت العالمین هستند و عالم ملک و ملکوت همه در سایه نور فیض کامل محمدی ادامه حیات می‌دهند. در آیات قرآن کریم تاکید شده که وجود مقدس پیامبر اسلام مایه رحمت برای عالمیان است، ایشان حتی در قبال دشمنان نیز رحیم بودند.

دری نجف‌آبادی افزود: بعد از ۱۴۰۰ سال، بزرگترین دستاورد نظامی پیامبر اسلام ماندگار است و آن تعدی نکردن به زنان و پیرمردان و پیرزنان و کودکان و نبستن آب و غذا بر آنان در جریان جنگ است ولی امروز که نهادهای متعدد حقوق بشری را در جهان داریم شاهد اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در غزه هستیم.

وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار مجازات این جنایتکاران در یک دادگاه شایسته بین‌المللی و همچنین افزایش ضریب هوشیاری و محافظت از امنیت کشور توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شد.

نمازگزاران اراکی بعد از پایان خطبه‌ها، برای شهدای مدفون در مصلای بیت المقدس فاتحه خواندند و به سوی پایگاه‌های زکات فطریه رفتند تا این سنت الهی را نیز بجا آورند.

نماز شکر و بندگی در استان مرکزی اقامه شد

غرفه‌ای برای معرفی ایتام تحت حمایت کمیته امداد برای جلب حمایت مردم، صحنه‌های زیبایی را در حاشیه نماز عید فطر رقم زد و مردم نیکوکار به شکرانه لطف و رحمت الهی، حمایت از این کودکان را بر عهده گرفتند.

نماز شکر و بندگی در استان مرکزی اقامه شد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha