• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403012211671
  • خبرنگار : 50691

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

داشتن قرارداد پژوهشی ملی، امتیاز ویژه‌ای برای اعضای هیات علمی خواهد داشت

داشتن قرارداد پژوهشی ملی، امتیاز ویژه‌ای برای  اعضای هیات علمی خواهد داشت

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: در آئین‌نامه جدید ارتقا، داشتن قرارداد پژوهشی ملی، امتیاز ویژه‌ای دارد و چه بسا برای ارتقا الزامی است و بی‌شک دانشگاه‌­ها خواه ناخواه به سمت تحقیقات کاربردی و رهایی از مقاله محوری حرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از افزایش ۱۹۳درصدی میزان مبلغ قراردادهای سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: در حوزه ارتباط با صنعت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها انعقاد قراردادهای پژوهشی با صنعت و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درصد قراردادهای پژوهشی در سال ۱۴۰۲مربوط به دانشکده فنی و مهندسی و کمترین درصد مربوط به دانشکده معماری و شهرسازی است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان داشت: مجموع مبالغ قراردادهای پژوهشی در سال ۱۴۰۲ بیش از۱۴۱ میلیون ریال است.

 قاسم‌زاده افزود: در قراردادهای پژوهشی بیشترین درصد مبلغ قراردادها به ترتیب ۹۱ درصد دانشکده فنی و مهندسی، ۳.۸  درصد دانشکده علوم اجتماعی، ۳.۵ درصد دانشکده علوم پایه، ۰.۸ درصد دانشکده کشاورزی، ۰.۵ درصد دانشکده علوم تحقیقات و ۰.۴ درصد دانشکده معماری است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، ضمن بیان اینکه تنها ده درصد اعضای هیئت علمی ما در حوزه ارتباط صنعت و جامعه فعال هستند، از تلاش همه این اعضای هیئت علمی که در حل مسائل استانی و ملی قدم برداشتند قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: از دیگر همکاران فرهیخته خود به‌ویژه در دانشکده‌های علوم پایه، علوم اجتماعی و معماری و شهرسازی انتظار می‌رود با وجود ظرفیت و توانایی کم‌نظیر اعضای هیئت علمی آن دانشکده‌ها در اخذ طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی به کمک کشور و حل مشکلات آن روی آوردند و در سال جدید شاهد درخشش بیشتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باشیم.

وی گفت: در آئین‌نامه جدید ارتقا، داشتن قرارداد پژوهشی ملی، امتیاز ویژه‌ای دارد و چه بسا برای ارتقا الزامی است و بی‌شک دانشگاه‌­ها خواه  ناخواه به سمت تحقیقات کاربردی و رهایی از مقاله محوری حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha