• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403012211681
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه موقت ورامین:

فرزندآوری و افزایش نسل وظیفه است

فرزندآوری و افزایش نسل وظیفه است

ایسنا/تهران نماز عید سعید فطر با حضور مردم انقلابی و ولایت مدار شهرستان ورامین و همزمان با سراسر کشور اقامه شد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر بر اهمیت توجه به وظایف دینی در مورد فرزندان خانواده تاکید و تصریح کرد: موضوع ازدواج آسان و زمینه‌سازی برای ازدواج جوانان یک وظیفه برای همه خصوصاً خانواده‌ها و بزرگترها است.

وی افزود: باید با آسان گرفتن ازدواج و کنار گذاشتن موانع زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود، واسطه‌گری در ازدواج هم یک عنایت است.

امام جمعه موقت ورامین فرزندآوری و تکثیر نسل نیز یک وظیفه است، تربیت، رشد نسل صالح و شایسته یک سیاست مهم برای خانواده‌ها است، متأسفانه با تهدید پیری جمعیت مواجه هستیم، خانواده‌ها موضوع فرزندآوری را جدی بگیرند، تک فرزندی آسیب است، رزق و روزی فرزند با خدا است.

وی توجه به تربیت دینی و اخلاقی فرزندان را نیز یک وظیفه مهم دانست و گفت: امروز خانواده‌ها مورد هجمه وحشیانه دشمنان هستند، با صراحت عرض می‌کنم، امروز آمریکا و صهیونیست با بمب و موشک ملت فلسطین و غزه را هدف قرار داده‌اند، همان جنایاتی که در هشت سال دفاع مقدس علیه ملت ایران مرتکب شدند و آن همه جنایت رقم زدند، را به طور وحشیانه‌تری در غزه مرتکب می‌شوند و اکنون بیش از شش ماه است، قتل و غارت و جنایت می‌کنند، اما این ملت استوار مقاومت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مراقب باشید و نگذارید اخلاق عمومی، فرهنگ غنی دینی، ولایی و انقلابی آسیب ببیند، امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه برای آحاد مردم و یک وظیفه بالاتر برای مسئولان در تمام جایگاه‌ها است.

خطیب عید سعید فطر ورامین خطاب به مسئولان گفت: آقایان مسئول قدرت و ابزار قانون در دست شما است، اگر از این ابزار استفاده نشود، ظلم به جامعه است، گرفتار بی‌تفاوتی نشویم، باید نتایج تلاش‌های مسئولان بر سر سفره مردم مشاهده شود، ما از دولت می‌خواهیم با توجه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری وضعیت موجود را سازماندهی کند، مردم از وضعیت موجود اقتصادی نگران و در رنج هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha