• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403012211704
  • منبع : نمایندگی سمنان

خطیب نماز عید فطر در سمنان:

تلخی‌ها نباید سبب شود شیرینی‌های اقتصاد را نبینیم

تلخی‌ها نباید سبب شود شیرینی‌های اقتصاد را نبینیم

ایسنا/سمنان خطیب نماز عیدفطر سمنان از وجود توامان دو واقعیت تلخ و شیرین در اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: تلخی‌های اقتصادی نظیر گرانی، نوسان قیمت‌ها نباید سبب شود که شیرین‌های اقتصاد نظیر فعالیت های زیرساختی و رشد و توسعه واحدهای دانش بنیان را نبینیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز عید سمنان ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند اقتصاد هم دارای تلخی‌ها و هم دارای شیرینی‌هایی است و نباید یک بخش سبب شود بخش دیگر را نبینیم.

وی با بیان اینکه دولت تلاش‌های خوبی برای حل مشکلات مردم داشته ادامه داد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با مسوولان فرمودند، حل مشکلات مردم نیازمند تلاش و کار بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به بیانات اخیر رهبری معظم انقلاب در ارتباط با تلاش های دولتمردان به دو واقعیت تلخ و شیرین در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در اقتصاد امروز ما تلخی‌هایی مانند گرانی ها، نوسان قیمت‌ها، وجود دارد، اما همزمان شیرینی‌های اقتصادی نظیر اجرای پروژه های زیرساختی و ایجاد هزاران واحد دانش بنیان در کشور نیز وجود دارد.

مردم انتظار دارند یک رفاه نسبی داشته باشند

مطیعی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت های طبیعی و انسانی بسیار زیادی دارد اظهار کرد: مردم با توجه به این همه ظرفیت، انتظار دارند که از یک رفاه نسبی برخوردار باشند.

تلخی‌ها نباید سبب شود شیرینی‌های اقتصاد را نبینیم

وی ادامه داد: مسوولان باید بدانند تصمیمات آنها با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد و از این رو باید به تصمیمات خود توجه جدی کنند.

تمجید نماینده ولی فقیه از طرح های ملی جهاددانشگاهی استان

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه ها نظیر جهاددانشگاهی استان سمنان طرح‌های شاخص ملی دارند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان قرار است امسال خط تولید چندتا از محصولاتش را راه اندازی کند که تولید اولین کود هفت حزیی دنیا و نخستین مالچ معدنی کشور از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در زمینه فعالیت‌های دامی نیز طرح‌های بسیار خوبی دارد که برخی از آنها همچنان که مسوولان گزارش دادند، امسال به ثمر می‌رسند.

امام جمعه سمنان با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در استان اظهار کرد: احیای کارخانه‌های تعطیل و بازگشت کارگران زیادی به اشتغال از اقدامات خوب مسوولان در استان است.

وی از امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ نام برد و گفت: در روزهای اخیر تعدادی از نیروهای انتظامی که حافظ امنیت هستند در استان سیستان و بلوچستان توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

 مراقبت از تقوای بدست آمده از رمضان 

وی خواستار دعای خیر همه مسلمین برای مظلومان دنیا شد و افزود: هم اکنون که در ایران و کشورهای اسلامی عید است، مردم غزه در روز عید هم عزادار هستند.

مطیعی از عید فطر به عنوان روز بازگشت از گناهان نام برد و گفت: امام علی( ع) می‌فرمایند هر روزی که در آن گناه نکنیم روز عید است.

وی با بیان اینکه شیاطین در ماه رمضان در غل و زنجیر هستند تصریح کرد: بعد از رمضان هم باید از معنویاتی که در این ماه کسب کردیم، مراقبت کنیم تا به گناه آلوده نشده و از تقوای به دست آمده در ماه مهمانی خداوند حفاظت کنیم.

تلخی‌ها نباید سبب شود شیرینی‌های اقتصاد را نبینیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha