• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403012211705
  • خبرنگار : 50130

امام جمعه سنندج:

برپایی همزمان عید فطر در تمام کشورهای مسلمان بیانگر اتحاد و همبستگی است

برپایی همزمان عید فطر در تمام کشورهای مسلمان بیانگر اتحاد و همبستگی است

ایسنا/کردستان امام جمعه سنندج گفت:برگزاری همزمان عید سعید فطر در تمام کشورهای مسلمان بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است.

ماموستا فایق رستمی امروز چهارشنبه (۲۱ فروردین) در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: عید فطر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان جهان است و برگزاری همزمان این عید سعید در تمام کشورهای مسلمان بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است.

وی، اسلام را کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی ذکر کرد و افزود: خداوند تبارک و تعالی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را مامور ابلاغ این دین الهی کرده و قرآن کلام‌الله را بزرگ‌ترین اعجاز خدا دستورالعمل زندگی و مایه سعادت و رستگاری بشر قرار داده است.

امام جمعه سنندج، با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست هزاران مسلمان و کودک بی‌گناه غزه را شهید و زخمی کرده و هزاران خانه را ویران کرده است، ادامه داد: مسلمانان باید در برابر این رژیم منحوس متحد شده و با تمام توان از مردم غزه دفاع کنند.

وی، در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت بین مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان و غمخواری مردم نسبت به همنوعان و فقرا تاکید و تصریح کرد: مسلمانان باید در مقابل همدیگر مسئولیت‌پذیر باشند و در دستگیری نیازمندان و محرومان گوی سبقت را از همدیگر بربایند.

ماموستا رستمی، در ادامه خطبه‌های نماز عید فطر در سنندج به مشکلات اقتصادی و تنگناهای مردم اشاره و اظهار کرد: تا چه زمانی باید این وضعیت سامان پیدا نکند نظارت بر این حوزه از سوی مسئولان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، چرا که وحدت و برادری در سایه توجه به اقشار مختلف و پاسخگویی به نیاز نیازمندان تحقق پیدا می‌کند.

زکات بهترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی است

امام جمعه سنندج، پرداخت زکات را بهترین راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان و تحقق عدالت اجتماعی ذکر و اظهار کرد: اگر زکات به صورت کامل و واقعی تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع و شاهد تحقق عدالت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: جهاد در راه خدا و جهاد مال و اهدای بخشی از مال به نیازمندان از بزرگترین جهادها از دیدگاه اسلام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha