• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403012211803
  • خبرنگار : 71974

فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

گروه‌های افراطی با حملات تروریستی و بمب‌گذاری به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی در کشور هستند

گروه‌های افراطی با حملات تروریستی و بمب‌گذاری به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی در کشور هستند

فعال حوره دانشجویی گفت: گروه‌های افراطی علاوه بر حملات تروریستی به نیروهای مرزبانی و بمب‌گذاری میان مردم، با ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعیان به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی در کشور هستند.

قدیر احمدی، فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقایع و ناامنی‌هایی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از گذشته فعالیت گروه های تروریستی و تکفیری در مرزهای شرقی کشور وجود داشته است و بسته به نوع حمایت کشورهای غربی از آنها شدت و ضعف داشتند، این گروه‌های افراطی عمدتا به عنوان مجری دستورات پیمانکاران خود وظیفه دارند ناامنی در مناطق مرزی کشور را ایجاد کنند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: این گروه‌های افراطی علاوه بر حملات تروریستی به نیروهای مرزبانی و بمب‌گذاری میان مردم، با ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعیان به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی در کشور هستند.

وی افزود: این گروه‌های مزدور در ظاهر به دنبال حمایت از اهل تسنن هستند؛ اما در واقع در خدمت اربابان غربی خود هستند؛ به طوری که در عمل به مردم اهل تسنن نیز حمله می‌کنند و هیچ ابایی از ریختن خون مردم بی‌گناه ندارند، این حملات باعث فرار سرمایه از مناطق شرقی شده که عدم توسعه این منطقه را به دنبال دارد.

احمدی با اشاره به نقش علمای مذهبی در تثبیت فضای امن روانی در مناطق مرزی اظهار کرد: رهبران مذهبی در طول تاریخ همواره نگاه بشردوستانه و نوع دوستانه داشتند تا با افزایش همبستگی میان مردم جامعه را در مقابل حوادث داخلی و بیرونی متحد کنند، متاسفانه برخی از علمای استان سیستان و بلوچستان با دمیدن به اختلافات مذهبی به دنبال لطمه زدن به کشور هستند، این رویکرد بر خلاف منافع ملی است.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: متاسفانه علاوه بر حمایت کشورهای غربی از ادامه گروهک‌های تروریستی، رسانه های معاند این گروه‌های مزدور را به عنوان قهرمان به مردم معرفی می‌کنند، در حالی که دست این افراد به خون مردم بیگناه آلوده است و از طرفی دیگر به دنبال تجزیه ایران هستند.

وی گفت: دستگاه قضایی و امنیتی باید برخورد محکمی با این جریانات افراطی و تجزیه طلب انجام دهد تا علاوه بر تامین امنیت زمینه را برای جذب سرمایه و آبادی این مناطق فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha