• پنجشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403012312158
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۲ و ۲۳ فروردین؛ تسلیت‌ها برای «هنیه»/ افتتاح پروژه‌های آبی شهر تهران

اخبار سیاسی ۲۲ و ۲۳ فروردین؛ تسلیت‌ها برای «هنیه»/ افتتاح پروژه‌های آبی شهر تهران

«خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز عید فطر»، «تسلیت ها برای رئیس دفتر سیاسی حماس» و «بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب تهران» از موضوعات مهم خبری چهارشنبه و پنجشنبه- بیست و دوم و بیست و سوم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح دیروز (چهارشنبه) نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم و به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلّی امام خمینی تهران اقامه شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیاناتشان در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطاست، فرمودند: رژیم صهیونیستی یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حمله‌ی به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد به منزله‌ی خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به اوست. وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند مثل اینکه به خاک ما حمله کردند؛ این عرف دنیاست. رژیم، رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیه باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد

به‌ مناسبت عید سعید فطر،‌ همچنین جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن قدردانی از حضور شگفت‌آور و خروش ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، تاکید کردند: تشکر واقعی از ملت، با استمرار تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات و منضبط کردن این تلاش‌ها محقق خواهد شد.

****

صبح امروز رئیس جمهور ضمن افتتاح ساختمان این مرکز، پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران به ارزش بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان را بهره‌برداری کرد.

این پروژه‌ها که شامل افتتاح مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران (اسکادا)، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز امداد فاضلاب در سطح کشور، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه ششم آب شرب تهران به میزان ۱۲۵۰ لیتر بر ثانیه، بهره‌برداری از طرح توسعه شبکه فاضلاب نیمه غربی تهران برای پوشش ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران است، نقش مهمی در آبرسانی و بهبود شاخص بهره‌مندی از شبکه فاضلاب در تهران خواهند داشت.

سید ابراهیم رئیسی در جریان افتتاح ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در تهران، نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران با ظرفیت اسمی۷.۲  مگاوات را نیز به بهره‌برداری رساند که با افتتاح این نیروگاه، ایران به بزرگترین تولیدکننده برق از نیروگاه‌های بیوگاز سوز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در منطقه تبدیل شد.

با راه‌اندازی این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه متمرکز زیست توده کشور ظرفیت در حال بهره‌برداری نیروگاه‌های بیوگاز سوز فاضلاب به ۱۴.۴ مگاوات افزایش می‌یابد و از این حیث ایران به بزرگترین تولیدکننده برق از نیروگاه‌های بیوگازسوز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در منطقه تبدیل می گردد.

رئیسی دراین مراسم با شکرگذاری به درگاه خداوند متعال برای بارش‌های اواخر سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال گفت: اگر چه وضعیت منابع آبی با این بارش‌ها بهبود یافته اما این به معنای رفع همه کم‌آبی‌های کشور نیست و باید ضمن شکر به درگاه خداوند، مصرف بهینه آب با جدیت بیشتر دنبال شود؛ نباید اجازه دهیم در هیچ استانی از جمله تهران تنش آبی پیش بیاید.

در ادامه نیز با حضور رئیس دولت سیزدهم، ۱۴ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی در ۷ استان و به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

در این ۱۴ قرارداد از طریق واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به صنایع بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری به میزان بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان با حجم ۴۷ میلیون مترمکعب در سال در بخش تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های فاضلاب صورت خواهد گرفت.

****

در پی شهادت سه تن از فرزندان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تعدادی از نوه‌های وی در حمله رژیم صهیونیستی در غزه، رئیس جمهور با صدور پیامی خطاب به اسماعیل هنیه تسلیت گفت و تاکید کرد که بی شک این جنایت خوی وحشیگری و کودک کشی این رژیم را عیان تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی ضمن عرض تسلیت خطاب به هنیه نوشت: این جنایت؛ بار دیگر چهره واقعی و سفاک این رژیم کودک کش را بر جهانیان نمایان ساخت. رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت مظلوم فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را آشکار ساخت و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل ندارد.

در همین ارتباط سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بی‌شک انتقام این جنایت و شهادت هزاران انسان بی‌گناه غزّه به نصّ صریح کلام خداوند تبارک که فرمود "إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِینَ مُنتَقِمُونَ" بی پاسخ نخواهد ماند و با دستان پرتوان رزمندگان دلاور مقاومت اسلامی،  به سزای اعمال ننگین‌شان خواهند رسید. این اقدامات تروریستی نه تنها ناشی از اقتدار رژیم صهیونیستی نمی‌باشد، بلکه نشانه‌ سردرگمی، استیصال و ناتوانی آنها در تغییر محاسبات مردم مقاوم فلسطین و مجاهدان فلسطینی است.

در پیام هایی جداگانه سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری هم به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تسلیت گفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha