• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403012412359
  • خبرنگار : 71506

صعود ۴ آزادکار ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا/ رقیب حسن یزدانی المپیک را از دست داد؟

صعود ۴ آزادکار ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا/ رقیب حسن یزدانی المپیک را از دست داد؟

۴ آزادکار ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا با شکست رقبایشان راهی نیمه نهایی شدند اما هادی وفایی پور مقابل حریفی از قزاقستان تن به شکست داد.

به گزارش ایسنا،‌ در آغاز روز دوم و پایانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک‌ قرقیزستان،‌ رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در نخستین مبارزه مقابل کایسی تانابه از ژاپن به سختی و با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اطری در دومین مبارزه مقابل شریف اف از تاجیکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، حسین ابوذری در دور نخست مقابل اوتاخانوف از ازبکستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد به مصاف یونگ نام سو از کره شمالی رفت و در همان تایم نخست مبارزه با امتیاز عالی ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، هادی وفایی پور قهرمان ایران در این وزن و رقیب حسن یزدانی‌ برای حضور در المپیک پاریس، در دور نخست مقابل ووتی هنگ از کامبوج در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم‌ نهایی شد.

وفایی پور در دومین و مهمترین مبارزه خود در این رقابت ها به مصاف عظمت دولتبیکوف دارنده ۲ مدال برنز جهان و ۲ طلای آسیا از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

وفایی پور در شرایطی که تا ثانیه های پایانی ۲ بر یک عقب بود خیلی دیر شروع به حمله کرد و در ثانیه پایانی در حالی موفق به خاک کردن حریف خود شد که داور سوت پایان مبارزه را نواخت و امتیازی به او تعلق نگرفت. اعتراض مربیان ایران نیز با بازبینی فیلم رد شد تا یک امتیاز دیگر نیز به کشتی گیر قزاق داده شود.

طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، وفایی پور برای اینکه بتواند برای رسیدن به المپیک و رقابت با حسن یزدانی شانس داشته باشد باید در این رقابت ها به مدال طلا می رسید اما با این شکست باید منتظر تصمیم کادر فنی بماند که مشخص شود به او فرصت دوباره می دهند یا نه.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور دارنده ۳ مدال طلای جوانان و امیدهای جهان و یک طلای بزرگسالان آسیا، در دور نخست مقابل ساتوشی میورا از ژاپن در مدت زمان ۵ دقیقه و ۱۲ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل سوهه گانگ از چین با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست، به مصاف آنیرود از هند رفت و پیش از پایان مبارزه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.


روز گذشته پنج شنبه و در جریان رقابت های ۵ وزن نخست این رقابت ها، رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند و پنجم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۵۲

شکست هادی وفائی پور در مقابل عظمت دولت بیکف قزاق نشان داد که کادر فنی کشتی انالیز دقیقی از یک کشتی گیر درجه دوم که در مسابقات جهانی 2023 توسط دیوید تیلور در ماقبل فینال ضربه فنی شد و سوم شد و سهمیه کسب کرد نداشت. بعید به نظر میرسد در المپیک کادر فنی ما موفق عمل کند.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۷

پهلوان هادی به جهل خودش باخت، کشتی گیر در این سطح باید با انگیزه برد و گرفتن امتیاز وارد تشک شود و نه منفعل، ایکاش کشتی می گرفت در حد خودش و آنگاه با احتتمال ضعیف می باخت. بالاخره آنقدر کار نکرد و البته ما را جان به سر کرد که باخت.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۷

ایشون به دپلتبکوف باخت ، اونوقت چجوری میخواد تیلور رو شکست بده؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۸

کوه عضله؟!!! همین عظمت قزاق را حسن همیشه ده هیچ میبر و تیلور هم در بلگراد ضربه اش کرد. حالا ارزش حسن بیشتر از پیش مشخص میشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۳۲

هادی یک کم دچار غرور شده بود باید اخلاق ومنش پهلوانی داشته باشه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۲۸

رسانه ها با دادن القاب الکی مثل کوه عضله باد انداختند زیر این بنده خدا ، اونم غرور برش داشت، پهلوان حسن چیزی دیگه است.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۸

تو از کجا میدونی که اون غرور برش داشته ؟ باهاش دوست جون جونی هستی یا از نزدیک‌دیدی؟؟؟ چرا رو‌تیتر روزنامه ها یه ادم و قضاوت‌میکنی ؟؟ واقعن که

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۲۷

حالا فرق یزدانی مشخص میشه. کسی که تو هر مسابقه ای رفته طلا نقره یا نهایت برنز رو آورده برامون. تنها رقیب و کسی که قادر به شکست حسن هست تیلوره. اونم بهتره ۲۰۲۳ رو که کتف یزدانی آسیب دیده بود حساب نکنیم. هرچند با کتف آسیب دیده هم ...

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۱

این بنده خدا با سن بالاتر 30 سال درباد لقب مطبوعات به فنا رفت.اینکه خیلی سروصدا میکرد که من فقط برم المپیک تیلور رو ببرم. جنازه تیلور رو هم نمیتونه ببره. عیار طلا ومس بخوبی مشخصه.جردن بارز کجا واین کجا؟ رونی کلمن کجا؟ ان شااله خود حسن آقا روسفید میشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۷

حسن یزدانی اینقدر راحت طلا گرفته که فکر میکردیم در ۸۶طلا گرفتن راحته حالا قدر یزدانی رو بیشتر میدونیم درضمن دور بازو کلفت کردن دلیل بر بردن حریفا نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۴

وای خدااااا حالا شروع کنین به ایراد گرفتن از وفایی پور . تا دیروز همه داشتن به حسن یزدانی بدوبیراه مسگفتن حالا نوبت این شد.به جای اینکه لفظ خوب بدین و تشویق کنین. سق سیاهها .

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۳۸

آفرین

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۵۵

رونی کلمن باخت که ...