• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012412368
  • خبرنگار : 50107

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری:

نظام سلامت در تلاش است که بیماری‌های قلب و عروق زودتر تشخیص داده و درمان شوند

نظام سلامت در تلاش است که بیماری‌های قلب و عروق زودتر تشخیص داده و درمان شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: همه تلاش ما در نظام سلامت بر این است که بیماری‌های قلب و عروق زودتر تشخیص داده شده و درمان شوند تا منجر به عواقب و عوارض انتهایی آن نشوند.

شقایق حق‌جو امروز، ۲۴ فروردین‌ماه، در کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره فرصت بسیار بزرگی برای شبکه‌سازی بین متخصصان این حوزه است که می‌توانند تجارب خود را در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و حوزه‌های تشخیصی، درمانی و پیشگیرانه در سراسر دنیا با هم به اشتراک بگذارند تا ظرفیت جدیدی برای مدیریت بیماری‌های قلب و عروق در کشور، منطقه و جهان خلق شود.

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلب و عروق در دنیا و کشور یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر هستند، عنوان کرد: این بیماری‌ها همیشه در رتبه اول یا دوم علت مرگ‌ومیر در جهان قرار دارند. بخش قابل توجهی با مداخلات مختلف داخلی و جراحی قابل پیشگیری است که می‌توانیم عمر مردم را ذخیره و از ناتوانی‌های متعاقب حمله‌های قلبی پیشگیری کنیم. امیدوارم این کنگره نقطه شروع بسیار خوبی برای یک خیز علمی در حوزه قلب و عروق در کشور باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری بیان کرد: مرد بودن یک عامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق و مرگ‌ومیر ناشی از آن است. اگر کسی در سن قبل از ۴۵ سالگی دچار اولین علامت قلب و عروقی شود می‌گوییم دچار بیماری زودرس قلب و عروق شده است. همه تلاش ما در نظام سلامت بر این است که این بیماری‌ها زودتر تشخیص داده شده و درمان شوند تا منجر به عواقب و عوارض انتهایی آن نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha