• شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012513354
  • خبرنگار : 30147

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار مطرح کرد

ضرورت حفظ محصولات استراتژیک از آفات و بیماری‌ها

ضرورت حفظ محصولات استراتژیک از آفات و بیماری‌ها

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه مانور بزرگ مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بالغ‌بر ۱۰ هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو این شهرستان زیر پوشش طرح مبارزه با سن مادری غلات قرار گرفته است.

وی اطلاع‌رسانی زمان مبارزه با سن مادری و ردیابی آفت سن گندم در مزارع کشاورزی شهرستان را از اهداف مانور برشمرد و افزود: به حداقل رساندن خسارت آفت، بهره‌برداری حداکثری، افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید محصول گندم و جو از جمله اهداف دیگر این مانور می‌باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در این مانور آمادگی و هم‌افزایی مجموعه‌های ذیربط با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تجهیزات کشاورزی در راستای مبارزه با سن مادری گندم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شجعی تأکید کرد: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

وی کشاورزان منطقه را به مبارزه با این آفت در مرحله اولیه با انواع سموم میکرو کپسول توصیه و عنوان کرد: قطعاً مبارزه در مرحله سن مادری به مراتب بهتر از مراحل بعدی سیکل زندگی سن است و خسارت وارده به مزارع کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

شجعی با بیان اینکه این مانور در راستای بالا بردن سطح امنیت غذایی مردم در شهرستان انجام شده است، گفت: این مانور با همکاری بسیج کشاورزی سپاه شهرستان گلبهار انجام شده است، همچنین سه خودرو از مجموعه سپاه و ۴ خودرو از دستگاه‌های تابعه جهاد کشاورزی برای برگزاری مانور استفاده شده که این همبستگی نشان از اراده‌ قوی کلیه دستگاه‌های شهرستان برای مبارزه با سن است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مبارزه با آفات و علف‌های هرز افزود: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سم‌پاشی ضروری بوده و استفاده از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات برابر دستورالعمل‌های ارسالی الزامی می‌باشد تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی نیز رعایت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار اضافه کرد: آفت سن به مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور (گندم) طوری خسارت می‌زند که علاوه بر کمیت، کیفیت این محصول استراتژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با سن غلات باهدف کاهش میزان خسارت ناشی از این آفت در اراضی شهرستان اجرا می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha