• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403012613520
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان

تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در ساخت‌ و ساز مدارس علاوه بر رعایت نکات فنی و مهندسی، فرهنگ بومی و اقلیم منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه شنبه ۲۴ فروردین در دیدار مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان عنوان کرد: یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار، تهیه زیرساخت‌های آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده‌داران کشور است و با توجه‌ به‌ وضعیت استان هر چقدر بتوانیم در این جهت سرمایه‌گذاری و امکانات خود را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم، ارزشمند است.

امام جمعه زاهدان بر لزوم جذب امکانات دولتی و نیز مشارکت مردم در ساخت‌ و ساز مدارس تاکید کرد و گفت: باید تبلیغ کنید تا برخی بومیان استان که دارای وضعیت مالی مطلوبی هستند هم، پا به این عرصه گذاشته و در جهت ساخت و تجهیز مدارس مشارکت کنند.

آیت‌الله محامی با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق سیل زده جنوب استان در اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: در این بازدیدها مشاهده کردیم که منازل و مساجد دچار آبگرفتگی نشده بود چرا که از بالاتر از سطح زمین ساخته شده بود اما مدارس روی سطح زمین قرار داشت و همین مسئله باعث آبگرفتگی مدارس شد، لذا باید در ساخت‌ و ساز مدارس علاوه بر رعایت نکات فنی و مهندسی، فرهنگ بومی و اقلیم منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش متقاضیان ثبت‌نام در مدارس معارف زیاد هستند اما تعداد این مدارس در سطح استان محدود است و اگر بتوان با همکاری و هم افزایی سازمان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این جهت اقدامی صورت داد، مطلوب است‌.

همچنین در ابتدای این دیدار میثم لکزایی مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز ضمن‌ ارائه گزارش عملکرد این مجموعه در سال گذشته به بیان طرح‌های برنامه‌ریزی شده در سال جدید پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha