• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403012613577
  • منبع : دیوان محاسبات کشور

در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انجام شد

تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده دارو و تجهیزات

تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده دارو و تجهیزات

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم.

به گزارش ایسنا، سیداحمدرضا دستغیب در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسئولیت ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه ها هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: باید موضوعات مبتلابه بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دستغیب اولویت‌گذاری ها و تعیین موارد مهم و اولویت دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام گسیختگی در ثبت سفارش دارو است. بنابراین باید ثبت سفارش ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت های تعیین شده باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات اظهار داشت: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می شود که هم گزارش ها واقع بینانه تر باشد و هم سازمان ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی افزود: انتظار می رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha