• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403012613795
  • منبع : روزنامه جام جم

یک حماسه و سه پیام

یک حماسه و سه پیام

عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله وقیحانه صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، مصداق حمیت و غیرت دلاورمردانی است که انفعال و ضعف در برابر دشمن قسم خورده انسانیت یعنی رژیم اشغالگر و نامشروع اسرائیل را بر نمی‌تابند.

به گزارش ایسنا، حنیف غفاری در یادداشتی کوتاه تحت عنوان «یک حماسه و سه پیام» نوشت: این حماسه بزرگ در بطن خود دارای سه پیام مهم برای نظام بین الملل و افکار عمومی جهان است:

نخست اینکه نه تنها دوران «بزن در روی» صهیونیست‌ها،بلکه دوران سلطه پوشالی و ادعایی واشنگتن و متحدان تل آویو بر منطقه نیز رسما پایان یافته است.قواعد و مؤلفه های قدرت در منطقه را هم اکنون نه دموکراتها وچمهوریخواهان آمریکا،نه احزاب سنتی و مداخله گر اروپایی و نه مهره های بازی غرب در منطقه، بلکه جبهه مقاومت تعیین می کند.

نکته دوم اینکه در جریان عملیات موفقیت آمیز صورت گرفته،شاهد انسجام فوق العاده راهبردی-تاکتیکی اضلاع جبهه مقاومت در عراق،یمن و لبنان و فلسطین بودیم. تاکنون بارها مدعی شکل گیری منظومه گفتمانی و عملیاتی مقاومت در سطحی وسیع و کاربردی بوده ایم. آنچه در ساعات اولیه بامداد امروز رخ داد شاهدی محکم دال بر این ادعای مبرهن است. از این پس منظومه مقاومت بیش از پیش در اذهان و افکار عمومی دنیا مصداق خواهد داشت.

نکته آخر به وعده صادق جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با رژیم متجاوز صهیونیستی باز می‌گردد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال بر تنبیه قطعی و قاطعانه رژیم اشغالگر قدس تاکید فرمودند و این هشدار سریعا و در سطحی که موساد و ارتش رژیم صهیونیستی تصور آن را نمی کردند تعبیر شد. منظومه مقاومت بایسته‌های مقاومت ترکیبی، بازدارندگی و اقدام در برابر دشمن را به گونه‌ای آموخته و هضم کرده که جایی برای قمار منطقه‌ای و ریسک پذیری ژئو پلتیکی شیاطین باقی نمی‌گذارد.

منبع: جام جم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha