• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403012613864
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۶ فروردین؛ حمایت قاطع نمایندگان از «وعده صادق» سپاه

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۶ فروردین؛ حمایت قاطع نمایندگان از «وعده صادق» سپاه

«حمایت رئیس و نمایندگان مجلس از سپاه در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی»، «توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه»، «اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس» و... از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و ششم فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس  به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان در ابتدای این جلسه در صحن مجلس در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق یک‌صدا «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «سپاه انقلابی، تشکر تشکر» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۶ فروردین؛ حمایت قاطع نمایندگان از «وعده صادق» سپاه

محمدباقر قالیباف هم در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر این‌که سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، گفت‌: در صورتی که رژیم صهیونیستی با متحدانش غلط دیگری انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود.

محمود عباس زاده مشکینی خبرداد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز جلسه ای درباره ابعاد عملیات «وعده صادق» در پاسخ به اقدام تجاوزگرایانه رژیم صهیونستی در حمله به کنسلوگری ایران در دمشق برگزار می‌کند که این جلسات با حضور مسئولان مربوطه تشکیل می‌شود.

در ادامه، یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون حمله و اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد که در بخشی از آن تاکید شده است: هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۶ فروردین؛ حمایت قاطع نمایندگان از «وعده صادق» سپاه

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ رئیس مجلس ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه که بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است، اضافه کرد: مجلس و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان) هم نمایندگان با اصلاح مواد ۵۶۱ تا ۸۱۶ این لایحه موافقت کردند.

در پایان این جلسه، تقاضای بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) اعلام وصول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha