• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012614217
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب مطرح کرد

پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است

پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پرورش کرم ابریشم کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی است.

ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی باشد.

وی تصریح کرد: پیرو انعقاد تفاهم نامه مدیریت جهاد کشاورزی و کمیته امداد شهرستان و در راستای اجرای هر چه بهتر تفاهم نامه، با هدف شناسایی متقاضیان پرورش کرم ابریشم، جذب حداکثری تخم نوغان و برنامه‌ریزی ارائه آموزش‌های لازم در راستای مدیریت پرورش کرم ابریشم در خوشاب انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: پارسال تعداد ۹۵ نوغاندار، آموزش‌های لازم را در قالب کلاس‌های آموزشی دریافت کردند و تعداد ۲۴۲ جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شد که منتج به تولید بالغ‌بر ۸ تن پیله تر در شهرستان شد.

وی متوسط تولید پیله تر از هر جعبه در سال گذشته را معادل ۳۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: امسال تعهد شهرستان در جذب تخم نوغان، تعداد ۲۷۰ جعبه می‌باشد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب حداکثری انجام شده است.

رودسرابی آشنایی با روش‌های پرورش کرم ابریشم و در راستای حمایت، حفظ و توسعه مشاغل خانگی به خصوص زنان خانه‌دار و روستایی را ضروری دانست و افزود: این شهرستان ظرفیت بالایی در تولید پیله ابریشم دارد.

وی اذعان کرد: در صورت حمایت و قرارگرفتن پرورش کرم ابریشم در زنجیره تولید می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای محروم در این شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب خاطرنشان کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی، زنان خانه‌دار و جوانان باشد که با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان پرورش کرم ابریشم از نیمه دوم فروردین‌ماه شروع و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: مقرر شده یک گروه در فضای مجازی و در بستر ایتا با حضور متقاضیان نوغانداری تشکیل و اطلاع رسانی‌های مربوطه به صورت متمرکز و از طریق این گروه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha