• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403012714445
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان

افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خوشبختانه امید به زندگی دراستان سیستان و بلوچستان از ۵۸ سال در سال ۱۳۵۷ به ۷۵ سال در حال حاضر رسیده است‌.

دکتر غزنوی در گفت وگو با ایسنا افزود: با استقرار نظام شبکه و اجرای طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی تمامی هموطنان  عزیز روستایی و عشایری  به ازای هر۴ هزار نفر یک پزشک با بیتوته  و ۷ هزار نفر یک ماما جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی سالهای اخیر و توجهات نظام مقدس جمهوری اسلانی تعداد ۲۷۶ خانه بهداشت، ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۱ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی راه اندازی شده است.

غزنوی بیان کرد: تقویت نظام شبکه و نظام ارجاع از سطح ۱ به سطح ۲ و ۳ و نسخه نویسی، نسخه پیچی به صورت الکترونیکی و بهبود استاندارد(احداث وتجهیز واحدهای بهداشتی) و جذب نیروی شرکتی مراقب سلامت، کارشناس تغذیه، کارشناس سلامت روان و سایر نیروهای فنی در شهر و حاشیه شهر بر اساس استانداردهای تعریف شده یکی از دستاوردهای نظام سلامت در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات زایمانی مراکزی هستند که برای ارائه خدمات زایمان طبیعی به مادران باردار کم خطر طراحی شده اند. این مراکز به مادران باردار، محیطی امن و حمایتی برای زایمان طبیعی ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: مادرانی که در تسهیلات زایمانی زایمان می کنند، رضایت بیشتری از زایمان خود دارند. این امر به دلیل محیط امن و حمایتی این مراکز است. زایمان در تسهیلات زایمانی می تواند هزینه‌های زایمان را به دلیل عدم نیاز به مداخلات پزشکی مانند سزارین، کاهش دهد. با توجه به گستردگی و پراکندگی سیستان و بلوچستان، تنها استانی هستیم که از واحدهای تسهیلات زایمانی در کنار زایشگاه‌های بیمارستانی به صورت متعدد و با حجم فعالیت زیاد بهره می‌بریم.

وی افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بخصوص در مناطقی که دور از بیمارستان هستند، ۱۷ مرکز تسهیلات زایمانی وجود دارد.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد زایمان های سالیانه انجام شده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان ها، ۱۰ درصد در خانه‌ها و ۱۰ درصد از زایمان ها در مراکز تسهیلات زایمانی انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha