• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403012714610
  • خبرنگار : 71612

بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است

بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت فقدان اتحاد میان کشورهای اتحادیه اروپا در جهان غرب و همچنین در بسیاری از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا گران تمام شده است.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد شکست سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تمام جهان را در مقابل غرب قرار داده است.

به نقل از پراودا، بورل تاکید کرد که «تفاوت در واکنش ما به جنگ‌های اوکراین و فلسطین، به‌طور گسترده توسط تبلیغات روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.»

بورل در وبلاگ خود درباره افزایش امنیت اروپا گفت: ما در ماه های اخیر پیشرفت های مهمی داشته ایم، اما هنوز در ارسال مهمات کافی برای حمایت از اوکراین با مشکل مواجه هستیم. علاوه بر این، ما با چالش های کیفی قابل توجهی در فناوری های نظامی جدید مانند هواپیماهای بدون سرنشین یا هوش مصنوعی روبرو هستیم

به گفته او، بروکسل باید جهشی در صنعت دفاعی انجام دهد و این می‌تواند مستلزم استقراض جدید باشد. وی تصریح کرد: امیدوارکننده‌ترین راه‌ها برای دستیابی به این هدف عبارتند از: اول، تغییر سیاست وام‌دهی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای سرمایه‌گذاری در بخش دفاعی، و دوم صدور بدهی مشترک، درست همانطور که با موفقیت برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ انجام دادیم. بورل گفت که نه سرمایه گذاران خصوصی و نه "استعداد مهندسی" نمی خواهند در بخش دفاع سرمایه گذاری کنند

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمک های نظامی و مالی به کی یف ارائه کرده اند. کرملین به طور مداوم نسبت به ادامه ارسال تسلیحات به کی یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یادداشت دیپلماتیکی به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha