• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403012714716
  • خبرنگار : 71579

سفیر ایران در کویت: اسرائیل حماقت کند پاسخ قاطع‌تر و قوی‌تری خواهیم داد

سفیر ایران در کویت: اسرائیل حماقت کند پاسخ قاطع‌تر و قوی‌تری خواهیم داد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به اینکه حمله موشکی ایران در چارچوب دفاع از خود بود، خاطر نشان کرد که اگر رژیم صهیونیستی حماقت جدیدی کند پاسخ قاطع‌تر و قوی‌تری دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در اظهاراتی گفت: ایران خواهان امنیت و سلامتی کشورهای برادر منطقه به‌ویژه کویت و مردم آن است. سیاست ایران در راستای تقویت صلح و امنیت در تمام منطقه و مقابله با کسانی است که دنبال شعله‌ور کردن جنگ و ایجاد تنش در کشورهایمان هستند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الرای کویت خاطرنشان کرد: حمله ایران علیه پایگاه‌های صهیونیستی در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و همچنین در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام شد و نقض مداوم قوانین بین‌المللی به ایران اجازه می دهد که پاسخ دهد و از منافع خود محافظت کند.

توتونچی افزود: ایران بعد از آغاز حمله فورا پیامی به دولت آمریکا از طریق سفیر سوئیس در تهران ارسال کرد، در این پیام تاکید شده است که پاسخ ایران ممکن بود سخت‌تر و قوی‌تر از این باشد اما شرایط حساس منطقه و عدم تمایل به گسترش تنش باعث شد که پاسخ ایران در این حد باشد.

سفیر ایران در کویت همچنین گفت: اگر اسرائیل و یا هم‌پیمانان غربی آن حماقت و یا ماجراجویی جدیدی علیه ایران اتخاذ کنند، تهران پاسخ قاطع‌تر و قوی‌تری به آن‌ها خواهد داد.

در این راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با عملیات شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است.

وی با بیان اینکه حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع  صورت گرفت ، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را  به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha