• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012714740
  • خبرنگار : 50570

کارگردان تئاتر مطرح کرد

تاسیان؛ نمایش روابط اشتباه انسان‌ها و تاثیر آن بر نسل بعد

تاسیان؛ نمایش روابط اشتباه انسان‌ها و تاثیر آن بر نسل بعد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر تاسیان گفت: این تئاتر نشان می‌دهد که در نتیجه روابط اشتباه انسان‌ها تصمیماتی می‌گیریم که بر روی فرزندانمان که نسل بعدی هستند تاثیرگذار است.

فرانک کریمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوع و محتوای نمایش «تاسیان» اظهار کرد: این نمایش روایتگر فقر و دغدغه‌های خانواده‌ها است که معمولاً کودکان بیشترین آسیب را می‌بینند که در ادامه نمایش شاهد مشکلاتی برای این خانواده هستیم.

وی اضافه کرد: زمان اجرای نمایش «امیر» تصمیم به نوشتن این نمای‌نامه گرفتم و نزدیک به ۳ ماه نوشتن این نمایشنامه و حدود ۶ ماه نیز تمرینات نمایش زمان برد و در حال حاضر در تماشاخانه انوشیروان ارجمند روی صحنه هستیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه اولویتم نمایشنامه‌هایی است که خودم می‌نویسم، گفت: همیشه در طول کارم ترجیح می‌دهم نمایشنامه‌هایی که خودم نوشته‌ام را روی صحنه ببرم. در نوشتن نمایشنامه اولویتم پرداختن به دغدغه‌هایی است که دارم و زمانی که به دغدغه‌ها می‌پردازم بهتر می‌توانم با شخصیت‌های نمایش ارتباط برقرار کنم.

کریمی افزود: پرداختن به دو دغدغه اصلی‌ام باعث شد تا نمایش‌هایی را مربوط به این موضوع  روی صحنه ببرم که یکی از آن‌ها در مورد روابط انسان‌ها است، به نظرم افراد در روابط با یکدیگر دچار مشکل هستند به عنوان مثال روابط انسان‌ها با یکدیگر در محیط‌های مختلف سالم نیست و این بحران می‌تواند ریشه فرهنگی و یا اجتماعی داشته باشد که باید به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌هایی که همیشه در تلاش هستم تا در نمایش‌هایم به آن بپردازم زن و مشکلات مربوط به آن است؛ نقش خانم‌ها بسیار مهم است اما نادیده گرفته می‌شود، به همین دلیل سعی می‌کنم تا در نمایشنامه‌هایم محوریت با خانم‌ها باشد و اتفاقاتی که رخ می‌دهد محور زنان باشد و اغلب قهرمانان نمایش‌های من زنان هستند.

این کارگردان با اشاره به اینکه در نمایش تاسیان به روابط اشتباه انسان‌ها و تبعاتی که برای فرزندان در پی دارد اشاره می‌کنم، اظهار کرد: در نمایش تاسیان نشان می‌دهم که در نتیجه روابط اشتباه انسان‌ها تصمیماتی می‌گیریم که بر روی فرزندانمان که نسل بعدی هستند تاثیرگذار است و تبعات و مشکلات آن را فرزندان خانواده به دوش می‌کشند.

کریمی در پاسخ به اینکه چقدر توانسته با اجرای نمایش‌های خود به اهدافی که داشته نزدیک شود، گفت: پس از اتمام هر نمایش احساس می‌کنم نسبت به وظیفه‌ای که داشته‌ام و به دغدغه ذهنی که دارم نزدیکتر شده‌ام و احساس بهتری پیدا می‌کنم. بازخوردهایی که پس از نمایش از مخاطبان دریافت می‌کنم نشان می‌دهد که توانسته‌ام به دغدغه‌هایی که داشته‌ام به خوبی بپردازم.

وی با اشاره به زمان اجرای نمایش تاسیان به عنوان اولین نمایش‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: انتخاب من برای اجرای نمایش در این ایام نبود اما با توجه به اینکه تعداد سالن‌های نمایش محدود است و هنرمندان تئاتر بیشتری وجود دارند، همیشه ترافیکی برای انتخاب زمان نمایش وجود دارد و همین امر باعث شد تا به جزو نمایش‌های اول ۱۴۰۳ روی صحنه برویم.

این کارگردان تئاتر در خصوص استقبال مخاطبان بیان کرد: خوشبختانه با توجه به همزمانی نمایش با ماه مبارک رمضان و تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم، استقبال‌ علاقه‌مندان از نمایش بسیار خوب بود و هفته خوبی را سپری کردیم. نمایش تاسیان تا ۳۱ فرودین ماه به اجرای خود ادامه می‌دهد و هنوز در خصوص تمدید زمان نمایش تصمیمی گرفته نشده است.

کریمی با بیان اینکه می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در سال جدید برای تئاتر مشهد بود، اظهارکرد: سخت‌گیری‌هایی از سوی هیات تیم نظارت انجام می‌شود که می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت نمایش‌های روی صحنه شود، همچنین امیدوارم در سال جدید شاهد نمایش‌های باکیفیت‌تری روی صحنه تئاتر مشهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha