• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012715043
  • خبرنگار : 50177

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور خبر داد

تشکیل بیش از ۶۰۰۰ پرونده در مقابله با قاچاقچیان چوب در کشور

تشکیل بیش از ۶۰۰۰ پرونده در مقابله با قاچاقچیان چوب در کشور

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکیل بیش از ۶۰۰۰ پرونده در مقابله با قاچاقچیان چوب در کشور خبر داد و گفت: ۱۰۲۴ کوره ذغال‌گیری تخریب و جمع‌آوری شده است.

علی ملکی آهنگران امروز (۲۷ فروردین ماه) در سفر به لرستان درباره حریق در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی کشور، بیان کرد: به‌جز تعداد اندکی از آتش‌سوزی‌ها که عمدی بودند، بقیه حریق‌ها در مراتع و جنگل‌های کشور به‌خاطر سهل‌انگاری گردشگران بوده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی شود تا از بروز حریق در عرصه‌ها، جنگل‌ها و مراتع جلوگیری شود، گفت: بطری‌های شیشه‌ای و فلزی در جنگل و مراتع سبب آتش‌سوزی می‌شود. مردم از رها کردن بطری‌ها در عرصه‌ها و طبیعت اجتناب کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از مصدوم و زخمی شدن ۴۲ نفر از نیروهای حفاظتی و پنج نفر از نیروهای مردمی در سال گذشته خبر داد و افزود: این افراد به‌دلیل مقابله با سودجویان و تعرض‌کنندگان به عرصه‌ها با آنها درگیر و زخمی شدند.

او درباره مقابله با قاچاقچیان چوب در کشور در سال گذشته، بیان کرد: ۶۱۲۱ پرونده تشکیل شده است و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصل چوب و ۶۶۵۶ مترمکعب کشفیات گزارش شده است.

وی درباره مقابله با معضل ذغال‌گیری در کشور از تشکیل ۵۰۲ پرونده برای کوره ذغال‌گیری غیرمجاز خبر داد.

او با بیان اینکه در موضوع چرای دام تلاش شده است جابه‌جایی دامداران و کوچ‌نشینان در مدت معین انجام شود، ادامه داد: لرستان دام‌های زیادی دارد و کوچ‌نشینان و چرای دام آنها خوب مدیریت شده است. ۴۸۲۶ فقره پرونده چرای دام در کشور تشکیل شده و ۸۵۵ هزار و ۱۶۵ راس واحد دامی مدیریت شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری  کشور افزود: ۳۷۷۷ پرونده برای قطع درختان در کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha