• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403012715046
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

افزایش تولید بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی استان اردبیل در سال جاری

افزایش تولید بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی استان اردبیل در سال جاری

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از سد خداآفرین و عمارت، بیش از یک میلیون تن به محصولات تولیدی استان اردبیل افزوده و برای ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

نوبخت اژدری، گفت: در راستای تحقق شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردمی)، در سال جاری ۱۴۷ طرح تولیدی به بهره برداری خواهد رسید که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی افزود: بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۹۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد. همچنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن به توان تولیدی استان اردبیل افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان است که تعداد ۲۹ طرح دارای شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این امر مهم را دارا هستند که با اهتمام و بهره برداری، برای ۹۰ نفر اشتغال مستقیم و به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان افزوده می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی افزود: یکی دیگر از طرح های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای در سطح ۴۱۲ هکتار است که امیدواریم با بهره برداری از این طرح به میزان ۵۶ هزار تن به توان تولید محصولات کشاورزی اضافه شده و برای یک هزار و ۳۷۰ نفر اشتغال زایی شود.

اژدری خاطرنشان کرد: فعال سازی ۳۸ طرح نیمه تمام و غیر فعال را در دستور کار داریم که شامل توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی، توسعه سطح زیر کشت متراکم گلخانه ای، جذب سرمایه گذار برای بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی و همچنین ایجاد واحدهای گاوداری های شیری در سطح استان در راستای نیل به اهداف سازمان جهاد کشاورزی و شعار سال است.

وی بیان کرد: راه اندازی و بهره برداری از پایاب سد خداآفرین و عمارت در سطح ۲۹ هزار هکتار از دیگر طرح های ما در استان اردبیل است که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و با بهره برداری از این سدها، بیش از یک میلیون تن به محصولات تولیدی استان اردبیل افزوده و برای ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha