• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403012715049
  • خبرنگار : 50180

کنکوری‌ها بخوانند

کنکوری‌ها بخوانند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با ارائه توصیه‌هایی به کنکوری‌ها، گفت: پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری سالهای گذشته در دو هفته باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری نقش مهمی در کسب نتیجه بهتر در این آزمون دارد.

فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کنکوری‌ها باید فرصت حدود دو هفته‌ای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری را به مرور آموخته‌های قبلی و نیز تست زنی بگذرانند، گفت: در این مقطع بهترین کار این است که داوطلبان شرکت در آزمون سراسری انرژی خود را روی مرور مطالبی که قبلا خوانده‌اند گذاشته و مطالب درسی جدید نخوانند، چون مرور آموخته‌های قبلی نقش مهمی در یادآوری آنها سرجلسه کنکور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری باید به ازای هر ۱.۵ ساعت مطالعه بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت داشته باشند، گفت: مدت زمان استراحت باید به انجام فعالیت های بدنی، ورزش چشم(نگاه کردن به فواصل دور و نزدیک)، خوردن خوراکی و... بگذرد، نه اینکه گوشی دست گرفته یا فیلم نگاه کنند.

منصوری تاکید کرد: در زمان مطالعه باید گوشی در اتاق افراد کنکوری نباشد، چون وجود گوشی تلفن همراه در اتاق مطالعه باعث ایجاد حواس‌پرتی در آنها خواهد شد.

رئیس اداره مشاره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری سالهای گذشته در دو هفته باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری نقش مهمی در کسب نتیجه بهتر در آزمون سراسری دارد، گفت: داوطلبان می توانند در فضایی مشابه آزمون سراسری و با در نظر گرفتن زمانی معادل زمان برگزاری کنکور به سوالات آزمون های سراسری سالهای گذشته پاسخ داده و بعداز ظهر همان روز به تحلیل پاسخ‌های خود بپردازند و از این طریق خود را برای شرکت موفق‌تر در آزمون سراسری آماده کنند.

وی اضافه کرد: شبیه سازی کنکور به داوطلبان کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و نتیجه بهتری از آزمون نهایی بگیرند.

وی با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری باید ۲۴ ساعت قبل از برگزاری آزمون سراسری مطالعه را کنار بگذارند، گفت: مطالعه نکردن روز قبل از برگزاری آزمون سبب بازدهی بهتر داوطلبان سرجلسه کنکور خواهد شد.

منصوری داشتن خواب کافی را به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد و افزود: داوطلبان باید بین هفت تا هشت ساعت در شبانه روز بخوابند و بهترین زمان برای خوابیدن نیز ساعت ۲۲ و یا نهایتا ۲۳ شب است. همچنین توصیه می شود داوطلبان آزمون سراسری حدود یک ساعت خواب روزانه هم داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم خواب شبانه در تکمیل فرآیند یادگیری دانش‌آموزان، گفت: خواب شبانه فرصت پردازش آموخته‌ها را به داوطلبان داده و آنها را برای شرکت در آزمون آماده‌تر می کند.

منصوری تنظیم ساعات خواب و بیداری را به کنکوری ها توصیه کرد و افزود: کنکوری ها با منظم کردن ساعت خواب و بیداری خود می توانند نتیجه بهتری برای خود رقم بزنند.

منصوری در ادامه با بیان اینکه کنکوری‌ها تا بعد از شرکت در آزمون نباید به هیچ عنوان به نتیجه آن فکر کنند، گفت: تنها دغدغه کنکوری‌ها باید برنامه ریزی برای حضور خوب سر جلسه آزمون باشد، لذا تنها کاری که کنکوری ها باید انجام بدهند این است که تلاش کنند آموخته‌های خود را به بهترین نحو سرجلسه آزمون پیاده کنند.

منصوری توصیه‌هایی نیز برای روز آزمون به کنکوری ها داشت و افزود: بهترین شیوه برای پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری این است که داوطلبان سوالات را به ترتیب دفترچه و با در نظر گرفتن زمان پاسخگویی به هر درس جواب داده و اگر احیانا پاسخ سئوالی را بلد نبودند با زدن یک علامت کنار سوال به سراغ بقیه سوالات بروند تا در پایان اگر فرصت کردند مجددا به آن سوال برگشته و روی پاسخ آن فکر کنند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha