• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012715074
  • خبرنگار : 50549

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی:

کسانی که هنوز دلخوش به شعارهای پوسیده غرب هستند عقب‌مانده سیاسی اند

کسانی که هنوز دلخوش به شعارهای پوسیده غرب هستند عقب‌مانده سیاسی اند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: با این همه اتفاقات اخیر کسانی که هنوز دلخوش به شعارهای پوسیده غرب هستند را باید یک عقب‌مانده سیاسی بدانیم.

مراسم تجمع دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد در حمایت از پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدامات تروریستی اسرائیل، امروز ۲۷ فروردین در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم دانشجویان و اساتید با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب‌الله  گرد هم آمده و در حمایت از مردم غزه شعارهای ضداسرائیلی سردادند و از سپاه پاسداران برای پاسخ اقتدارآفرین بامداد روز گذشته تشکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در دوره بعثت خود از دو گروه یهودیان و مشرکین زجر و آزار بسیار دیدند و خداوند نیز در سوره مائده خبیث‌ترین و دشمن‌ترین افراد نسبت به مسلمین را یهودیان لجوج و ستیزه‌جو و مشرکین عنوان کرده است. با اینکه مشرکین در مکه بودند و یهودیان در مدینه، اما پیامبر از دشمنی یهودیان بسیار بیشتر اذیت می‌شدند. این پیشینه تاریخی یهود است که امروز هم در چهره صهیونیست به عنوان  مظهر خباثت، قتل، کشتار، جنایت، غصب و هر پلیدی اجتماعی و بین‌المللی تجلی یافته است.

وی افزود: اسرائیل جنایتکار از بدو تشکیل به بهانه قتل‌عام هلوکاست که آن هم یک افسانه تاریخی است، مردم فلسطین را در صبرا و شتیلا قتل‌عام کرد و ده‌ها کشتار دسته‌جمعی دیگر راه انداخت و اراضی بسیاری را غصب کرد و در عین حال  تن به هیچ قانون انسانی و بین‌المللی نمی‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در طی ۷۵ سال گذشته هیچگاه مردم فلسطین حتی اولین حقوق انسانی را درک نکردند و اتفاقات ۱۹۰ روز اخیر نیز ویترین پر از تعفن شعارهای لیبرال دموکراسی غرب بود و نماد اضمحلال تمدن غرب را در فجایع  غزه می‌توان دید.

ایمانی مقدم اضافه کرد: در این ۱۹۰ روز ده‌ها هزار زن و کودک و پیر و جوان و افراد غیرنظامی و بی‌دفاع قتل‌عام شدند. در این جنایات حقوق بشر کجا قرار دارد؟ کجاست لیبرال دموکراسی و ادعای آزادی؟ مگر با این جنایتکاران خونخوار می‌شود گفت‌وگو کرد؟ جواب این قتل‌عام و بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی چیزی جز مشت آهنین نیست.

وی ادامه داد: حال به تدبیر امام راحل در تشکیل حزب‌الله و حمایت از جریان‌های مقاومت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در این چند دهه پی می‌بریم . تحلیلگران استراتژیست بین‌المللی اتفاقات اخیر را افول تمدن غرب و یک پیچش تاریخی می‌دانند و رهبری هم در چندین فرمایش خود به این امر اشاره داشته‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در روایات یکی از ویژگی‌های آخرالزمان را بیداری مردم بیان کرده‌اند. امروز دیگر برای مردم حنای غرب رنگی ندارد. ترامپ در یک مناظره با رغیب خود اعتراف کرد آمریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده تا جمهوری اسلامی و جریان مقاومت را از بین ببرد و چند صد میلیون دلار هم برای براندازی بشار اسد هزینه کردند. این‌ها به گفته خودشان داعش را درست کردند، اما به کجا رسیدند؟

ایمانی مقدم  با اشاره به موقعیت جریان مقاومت عراق و حزب‌الله لبنان، بیان کرد: می‌خواستند جریان مقاومت یمن را از میان بردارند اما در وضعیت کنونی جریان مقاومت یمن به اقتدار رسیده است. امروز کدام کشتی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی جرأت عبور از دریای سرخ را دارد؟

وی عنوان کرد: باید به زودی خود را آماده ادای نماز جماعت به امامت ولی امر مسلمین در مسجدالاقصی کنیم. این کار بزرگی که جریان مقاومت و در راس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، مسیر تاریخ را عوض کرد و یک کار تمدنی بزرگ بود.

کسانی که هنوز دلخوش به شعارهای پوسیده غرب هستند عقب‌مانده سیاسی اند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد  گفت: اسرائیل مدعی بود که قدرت چهارم نظامی دنیاست، اما در این مدت چندین کشور تمام امکانات نظامی، اطلاعاتی و لجستیکی خود را بسیج کردند تا گلوله‌ای به سرزمین‌های اشغالی نرسد، چراکه بحث برایشان حیثیتی بود و در طی این دو روز بعد از موفقیت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موضع انفعالی گرفتند.

ایمانی مقدم تاکید کرد: باید باور کنیم که ایران اسلامی به برکت خون شهدا و وجود ولایت فقیه یک ابر قدرت فکری، نرم‌افزاری و نظامی است. با این همه اتفاقات اخیر کسانی که هنوز دلخوش به شعارهای پوسیده غرب هستند را باید یک عقب‌مانده سیاسی بدانیم. کسی که ده‌ها سال از زمانه خود عقب است و آمال خود را در غرب می‌بیند،  قدرت تحلیل مسائل سیاسی را ندارد.

وی اضافه کرد: این جمع با حضور اساتید و دانشجویان، بی‌تردید نشانگر بصیرت و فهم عمیق جامعه دانشگاهی از وضعیت موجود است. در کلاس‌های درس و فضای مجازی برای رساندن پیام اقتدار جبهه مقاومت و مظلومیت مردم غزه هر کاری انجام خواهیم داد و امیدواریم این حوادث و اتفاقات مقدمه ظهور باشد و چشمان ناقابل ما به جمال مهدی(عج) روشن و پرچم این انقلاب توسط رهبری به  دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha